Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
28 stycznia 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Ambiente, największe takie targi na świecie - praktyczny przewodnik.

Targi Ambiente – bogactwo trendów we wzornictwie, innowacji i stylu życia

Targi Ambiente – największe tego typu targi na świecie – zostały podzielone na trzy sekcje: Dining, Giving oraz Living. W dniach 13-17 lutego 2015 roku 4700 wystawców w 27 halach zaprezentuje swoje produkty, stanowiące o najnowszych trendach we wzornictwie, innowacjach oraz stylu życia. W 16 halach sekcji Dining znajdziemy 2200 wystawców, reprezentujących branżę stołową, kuchenną i sprzętu gospodarstwa domowego. Sekcja zawierać będzie szeroką gamę produktów, od towarów luksusowych po propozycje dla dużych firm. Ponieważ asortyment prezentowany w sekcji Dining jest bardzo obszerny, produkty zostały podzielone na konkretne grupy. To duże ułatwienie i oszczędność czasu dla kupujących z różnych kanałów marketingowych, szukających różnych produktów.

Producenci dopasowują swoje cykle innowacji do terminu targów Ambiente. Właśnie dlatego odwiedzający frankfurckie targi mają możliwość zobaczenia znacznie więcej nowości niż na innych targach o podobnej tematyce – mówi Thomas Kastl, dyrektor sekcji Dining targów Ambiente.

Sekcja Dining: Innowacyjne projekty zastaw i nakryć stołowych, wyposażenia kuchni oraz sprzętu gospodarstwa domowego zaprezentowane w 16 halach. Sekcja Contract Business: atrakcyjna oferta dla segmentu HoReCa


Świetne marki oraz inteligentne rozwiązania w kuchni.
Grupa produktów pod nazwą Kitchen (Kuchnia) to sprzęt do gotowania, smażenia, pieczenia, a także zastawa stołowa oraz nowoczesne urządzenia i wyposażenie kuchenne. Fissler, Le Creuset, KitchenAid, WMF czy Zwilling to tylko niektóre ze znanych marek, które zaprezentują swoje innowacyjne produkty. Niezmiennie dużym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się również niewielkie urządzenia elektryczne, a także sprzęt do smażenia i grillowania. To one będą stanowić znaczną część ekspozycji w halach 3.0 oraz 3.1. Z kolei w sekcji Kitchen Trends (Trendy w kuchni) odwiedzający znajdą szeroką gamę produktów do przygotowania drinków, a także akcesoria kuchenne i nowoczesne nakrycia stołów. Barwne wzornictwo i pomysły takich wystawców, jak Bredemeijer, DKB Household, Joseph Joseph, Mastrad czy Oxo International sprawią, że będzie to ważny punkt dla śledzących trendy gości.


Zastawa stołowa na każdą okazję
W części Table (Stół) znajdziemy najróżniejsze nakrycia stołów – od tych na każdą kieszeń po luksusowe, od produkcji masowej przez firmy designerskie po znane marki i producentów specjalizujących się w ofercie dla segmentu HoReCa. Kupujący znajdą tu nietypowe rozwiązania, luksusowe produkty, a także najnowsze trendy oraz pomysły na zwiększenie swoich przychodów. Alessi, Asa Selection, Eva Solo, Georg Jensen, Stelton oraz inni zaprezentują najnowsze trendy w grupie produktów Table Contemporary (Stół współczesny), wystawianej w hali 4.0. W części Table Prestige (Stół prestiżowy) w hali 4.1 swoją najwyższej jakości ofertę zaprezentują tacy wystawcy, jak Dibbern, Lenox, Rosenthal, Wedgwood, Tiroler Glashütte (Riedel) czy Villeroy & Boch. Produkty innych światowych marek zostaną wystawione w części Table Daily Life (Stół na co dzień) w halach 4.2 i 6.2. Po raz pierwszy na targach Ambiente zobaczymy również asortyment całej BHS Group, która przedstawi produkty swoich marek Bauscher, Schönwald i Tafelstern. Ponadto zobaczymy również pokaz nowych i od dawna popularnych produktów takich firm, jak Arc International, Bohemia Cristal, Bormioli Rocco, Libbey, Paşabahçe czy Rak Porcelain. Kupców hurtowych zapraszamy do części Table Top Trade w halach 6.2 i 6.3, gdzie będzie można zobaczyć zastawę szklaną, porcelanową i ceramiczną takich producentów, jak Arda Cam, Gibson Overseas, Vidrios Reciclados San Miguel czy Wrześniak Glassworks.


Praktyczne rozwiązania w kuchni i gospodarstwie domowym
W sekcji Houseware & Storage (Sprzęt gospodarstwa domowego i przechowywanie) w halach 5.0, 5.1, 6.0 i 6.1 będzie można zobaczyć urządzenia mające ułatwić życie ich użytkownikom. Producenci sprzętu do przechowywania, sprzątania, przygotowania posiłków z pewnością zyskają uznanie swoich klientów dzięki efektownemu i praktycznemu asortymentowi do kuchni i gospodarstwa domowego. Firmy takie, jak Fackelmann, Hailo, Leifheit, Progressive International, Tescoma czy Wesco przedstawią rozwiązania dla klientów indywidualnych oraz firm.


Rozwiązania dla branży wyposażenia wnętrz komercyjnych oraz HoReCa
Już od trzech lat na targach Ambiente można zaobserwować wzrost oferty dla branży wyposażenia wnętrz komercyjnych oraz HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). Profesjonalni kupcy, dekoratorzy, architekci wnętrz, przedstawiciele branży cateringu oraz hoteli luksusowych spotykają się na targach z 270 wystawcami ze swojej branży. Jeszcze przed targami można znaleźć interesujące nas firmy i umówić się na spotkania dzięki specjalnej platformie do nawiązywania kontaktów o nazwie Matchmaking Platform. Ponadto w trakcie targów dostępna będzie broszura „Contract Guide” zawierająca informacje na temat wystawców oraz osób kontaktowych. Oznakowanie „Contract Business” ułatwi odwiedzającym znalezienie wystawców na stronie targów oraz w halach wystawienniczych. 

Sekcja Giving: pomysłowy świat podarunków

Około 1,400 międzynarodowych dostawców artykułów podarunkowych, biżuterii, papeterii i rękodzieła np. Boltze, Donkey Products, Gilde, Kikkerland, Troika, Zippo. W ofercie wszystko zaczynając od podarunków, papeterii, dekoracji, modnej biżuterii aż po zegarki, akcesoria osobiste oraz Beauty & Bath (kosmetyki)

Sekcja Living: wyjątkowe źródło inspiracji i ważny barometr trendów. W roku 2015 tematem przewodnim będzie wzornictwo skandynawskie. Dział Luxury Scents z ekskluzywnymi perfumami dopełni tegoroczną ofertę.



Skupiająca 1100 wystawców sekcja Living targów Ambiente to obowiązkowy punkt w przyszłorocznym kalendarzu kupców reprezentujących salony meblowe, butiki, galerie oraz sklepy z designerskimi przedmiotami codziennego użytku. To tu znajdziemy bogaty asortyment pięknych przedmiotów i wszystkiego, co kojarzy nam się z architekturą i dekoracją wnętrz, designem oraz stylem życia.

W sekcji Living goście targów przekonają się, jak szeroka jest gama wystawianych produktów i tematów oraz z jak wielu krajów pochodzą nasi wystawcy. Dzięki unikatowym koncepcjom i produktom sekcja Living to niezwykłe źródło inspiracji oraz ważny barometr trendów w branży – mówi Sabine Scharrer, dyrektor sekcji Living targów Ambiente.

W halach 8.0 i 9.0 w dziale Interiors & Decoration (Wnętrza i dekoracje) kupujący znajdą propozycje na każdy nastrój: imponujący wachlarz rozwiązań wnętrzarskich z całego świata – przedmioty do domu, meble, tekstylia, oświetlenie, świece oraz zapachy do domu, zaprezentowane w hali 9.0 przez takich wystawców, jak Anke Drechsel, Eichholtz, Fink, Goodwill, Lambert, Millefiori, Proflax, Scantex, SIA oraz Zoeppritz. W hali 8.0 wystawcy Exotica Cor Mulder, Haans Lifestyle, Item International, Kare Design GmbH, Wohnmanufactur Grünberger oraz inni zaprezentują swoje nowości.

Interesująco zaaranżowana przestrzeń pod nazwą Luxury Scents (Luksusowe zapachy) w hali 9.0 to część działu Interiors & Decoration poświęcona ekskluzywnym zapachom: znajdziemy tu perfumy oraz zapachy i aerozole do domu, a także świece zapachowe.

Wystawcy tacy jak DPI, Kaheku, Schönes Wohnen czy Schlittler przedstawią swoje nowe dekoracje, meble ogrodowe, donice oraz inne przedmioty do aranżacji ogrodów i terenów zielonych, zebrane pod jedną nazwą Seasonal Decoration and Outdoor Living (Dekoracje sezonowe i wyposażenie ogrodów). Designerskie i awangardowe akcesoria do domu, meble, oświetlenie, tekstylia oraz przedmioty zostaną przedstawione w hali 11.0 przez takich wystawców, jak Authentics, Henry Dean, Decor Walther, Fatboy, Philippi, Raumgestalt, Reisenthel czy Umbra.

Tematem przewodnim tegorocznej oferty Living będzie wzornictwo skandynawskie, które od kilkudziesięciu lat wyznacza standardy stylu i funkcjonalności dla całej branży. Poetycka atmosfera, wprawiająca w dobry nastrój bogactwem słodkich zapachów oraz lekkością i prostotą mebli i akcesoriów w stylu nordyckim wypełni halę 8.0, gdzie na liście wystawców znajdą się takie firmy, jak Broste Copenhagen, Greengate, House Doctor, Hübsch, IB Laursen Ribe oraz Nordahl. Dzięki obecności takich marek, jak By Nord, Lind DNA, Normann Copenhagen, Danish Design, Kähler, Pappelina, Roros Tweed czy SMD Office Design, w hali 11.0 znajdziemy najwyższej klasy wzornictwo z dalekiej północy.

Kupujący zainteresowani zamówieniami o większym wolumenie znajdą to, czego szukają, w dwóch sekcjach zaopatrzeniowych: Passage Home oraz Passage Home & Garden Select w halach 10.1 i 10.2. Doświadczeni w eksporcie dostawcy przedstawią swoją bogatą ofertę, poczynając od wytwarzanych fabrycznie produktów masowych, a na ręcznym rzemiośle kończąc, a także liczne rozwiązania pozwalające na dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta.

Inspiracje i wartość dodana                                                                      


Program dla odwiedzających targi Ambiente to ważny instrument, pozwalający zapewnić, że wizyta na targach będzie przebiegać sprawnie. Przed złożeniem zamówień odwiedzający mogą zorientować się w ofercie dzięki specjalnym pokazom, takim jak Ambiente Trends 2015, Design Plus, German Design Award (Niemiecka Nagroda za Wzornictwo), Talents (Talenty) czy Solutions (Rozwiązania). To wydarzenia kładące nacisk na trendy, wzornictwo oraz funkcjonalne innowacje, ułatwiające wybór asortymentu. Także w tym roku na targach Ambiente zostanie wręczona nagroda Kitchen Innovation of the Year (Kuchenna Innowacja Roku).

Krajem partnerskim tych największych na świecie targów będą Stany Zjednoczone. Prezentacja kraju partnerskiego pt. „Seashore Galore” („Wybrzeże obfite") będzie stanowić imponujące tło dla produktów wystawców z USA. W ramach wystawy specjalny pokaz zaprezentuje Scott Henderson, szef firmy projektowej z Nowego Jorku - studio Scott Henderson Inc. i założycielem MINT. Henderson ma swoim koncie ponad 50 patentów w USA i Europie w branży artykułów dla domu, kuchni, elektroniki, medycyny itp. Jego prace były wielokrotnie nagradzane podczas targów i w prasie branżowej.

“The biggest design challenge for the Partner Country presentation was how to decide what to do among the seemingly endless possibilities. […] The concept for this Partner Country exhibition is a New England seaside, with the authentic and truly American Adirondack Chairs facing the serenity of the sea” - Scott Henderson.

Relacja zdjęciowa z Ambiente 2014 w galerii przy Artykule. Zapraszamy !

Ambiete 2014 w liczbach: – 4,749 wystawców z 89 krajów (2013: 4,714) – 144,000 odwiedzających from 161 krajów (2013: 140,000, 143 krajów) – 328,500 m² (bruto) pow. zajętej

 Dane z Polski: 54 wystawców – 1,983 odwiedzających

WIĘCEJ INFORMACJI:
www.ambiente.messefrankfurt.com
www.twitter.com/ambiente
www.facebook.com/ambientefair

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.