Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
24 stycznia 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Trendy na IMM Cologne 2015 [ZDJĘCIA]

Spowolnienie i przytulność

Targi IMM Cologne otwierają sezon targowy w 2015 roku. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z branży designu wyposażenia wnętrz na świecie, w trakcie którego firmy pokazują swoje najnowsze kolekcje, produkty i pomysły. Targi skupiają się przede wszystkim na projektowaniu mebli oraz wnętrz, ale prezentują także nowoczesne materiały i innowacyjne technologie, będące podstawą współczesnego wzornictwa.

IMM Cologne 2015 w liczbach: - 1209 wystawców - 260,000 mkw. - 146,000 odwiedzających z 138 krajów

Na targach prezentuje się 48 firm z Polski. Jest to wzrost o ponad 200% w stosunku do roku 2014, gdzie liczba wystawców z Polski wynosiła 15 (piętnaście firm). Dodatkowo osiem młodych, wybitnych marek pokazuje najnowsze trendy w polskim wzornictwie. Po raz pierwszy w historii IMM Cologne polskie wzornictwo pokazane zostało w tak szerokim zakresie.

Rygory, surowość i chłód w projektowaniu mebli minęły. Powróciły komfort i przytulność. W tym roku modne są ciepłe kolory i urocze tkaniny. Dominują naturalne materiały, takie jak wełna i drewno. Nawet płytki podłogowe prezentowane na targach robią wrażenie ciepłych w dotyku. Wśród tegorocznych propozycji, przygotowanych z myślą  o licznych gościach i partnerach biznesowych z całego świata dominował nurt nowoczesnego designu bliskiego naturze

Spowolnienie i przytulność - jedne z głównych trendów postrzegane mogą być jako reakcja na globalizację, terroryzm i szaloną utratę tożsamości." - powiedziała Ursula Geismann, niemiecki ekspert od projektowania wnętrz z Association of German Furniture Industry.

W wielu miejscach prezentowane są miękkie kanapy ułożone z tak wielu poduszek, jak to możliwe. "Ludzie chcą oddychać w domu" - mówi dalej Ursula Geismann - "Najnowsze propozycje mają działać na nasze zmysły, pozwalając odciąć się od zgiełku codziennego życia."

kanapa: Ohlinda, Interior Innovation Award 2015 – the Winners (© picture alliancedpa )

Baxter (© picture www.imm-cologne.com )

Full steam ahead (© picture www.imm-cologne.com )

Rygory, surowość i chłód w projektowaniu mebli minęły. Powróciły komfort i przytulność. W tym roku modne są ciepłe kolory i urocze tkaniny. Dominują naturalne materiały, takie jak wełna i drewno. Nawet płytki podłogowe prezentowane na targach robią wrażenie ciepłych w dotyku.

Sofy i fotele wyraźnie tracą chłód i anonimowość, które były modne do niedawna. Pojawiają się meble, które mają  wdzięk, ich zakrzywione kształty i zaokrąglone sylwetki nieco nawiązują do estetyki z lat 50 i 60.

(© picture www.archi-living.com )

(© picture www.imm-cologne.com )

Oczywiście obowiązkowe są akcesoria - takie jak małe stoliki, poduszki, pufy, stołki i półki, których kształty są miękkie a materiały „ciepłe”. Tendencja bardzo potwierdza hasło tegorocznych targów : "Design i komfort" – te hasła nigdy wczęśniej nie były tak blisko siebie !

Tabanda [Polska] Megi Malinowska Urszula Kałużna

MOROSO Ereria, projekt: Archea Associati

Austriacki projektant Martin Breuer Bono zaprezentował przepiekną półką 'Schlagseite'

Bardzo ciekawie prezentowały się meble wykorzystujące najnowsze technologie w łączeniu płyt laminowanych lub łączenie różnych materiałów.  HIT'em targów była, opatentowana niedawno przez niemiecką firmaę Kleiberit, technologia pozwalająca na łączenia płyt,  tak jakby stapiały się w całość. Zaprezentowana w formie mebli 3D na prawej ścianie i klawiatury fortepianu na tylnej ścianie wystawy - zachwycała perfekcyjnością. Widziałam na własne oczy jak odwiedzający oglądali łączenia przez szkło powiększające.

Ekspozycji firmy Kleiberit

Manufacturer: tonon & c.spa, Design: Design Ballendat // Interior Innovation Award 2015 – the Winners

Na koniec dwa happeningowe stoiska. Stoisk ciekawych było ponad 1000.

1. Bardzo się wyróżniało jedno ze stoisk, prezentujące tekstylia. Nie tylko niebanalną architekturą. Po wejściu do wnętrza wiszącego elementu - ekspozytora obitego tekstyliami z oferty - nagle znikał hałas targów i słychać było tylko muzykę lub śpiew ptaków. Robiło to niesamowite wrażenie.

2. Stoisko prezentujące jedną rzecz: stół. Jeden stół po prostu stał, a drugi identyczny służył projektantowi do prezentacji możliwości stołu – w formie happeningu: projektant cały czas go rozkładał, składał, zmieniał ustawienia elementów. Proszę zwrócić uwagę na sposób oświetlenia stoiska. Wiele stoisk miało kameralne oświetlenie, wydobywające tło lub produkt - to jest trend wystawienniczy, który od dwóch lat obserwujemy na Zachodzie.

Więcej zdjęć w galerii >>

Urszula Kałużna
fot.: Urszula Kałużna

arch. Urszula Kałużna - projektant stoisk targowch w latach 1993-2014 (68 nagród #AcanthusAureus, najbardziej prestiżowych nagród w Polsce przyznawanych  przez MTP za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów) Referencyjni klienci: Giorgio #Armani. #Honda, #Toyota, #Hochland Polska, #XL Energy Drink, #Husqvarna, #Busch, #Danfoss. Pomysłodawca portalu EXSPACE |BEYOND FAID DESIGN [http://exspace.pl/]

______________________________________

Polecamy więcej reportaży z IMM Colgne 2015:

Polskie firmy na IMM Cologne 2015 >>

IMM Cologne.“Das Haus” >>

Interior Innovation Award 2015 – the Winners >>

Interior Innovation Awards - Best of Best 2015 >>

The Spirit of Poland w Kolonii >>

Suszek Design na IMM Cologne 2015 >>

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.