Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
24 maja 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

INSPIRACJE & TRENDY: 10 najciekawszych trendów w prezentacji produktu na targach

Dzisiaj nie wystarczy: CtrC i CtrV żeby było ładnie

Bo chociaż wszędzie wokół jest wiele inspiracji to obraz końcowy – czyli to na co patrzymy - to często fragment większej całości. Zastanawiacie się czasami dlaczego niektóre stoiska i aranżacje ekspozycji, które odwiedzacie w realu - zapadają Wam w pamięć, a inne – chociaż często dużo bardziej okazałe – zapominacie?

Widzieliśmy wiele stoisk i ekspozycji poroduktu - wiele naprawdę fajnych. I po obejrzeniu ich w tak dużej ilości, zdecydowaliśmy się dzielić z Wami tym co uważamy, że jest ‘trendy’. Z prawdziwą przyjemnością udostępniamy dzisiaj drugi z cyklu artykułu z serii  ‘INSPIRACJE & TRENDY. Pierwszy tekst prezentujący '50 unikatowych stoisk narożnych' możecie przetyczać tutaj.

Z serii 'INSPIRACJE & TRENDY' polecamy:

Z pewnością jednym z najważniejszych trendów w wystawiennictwie są EMOCJE. Bez wzbudzania emocji to co pokazujemy i to jak się pokazujemy - zawsze będzie zestawem kilku mniej lub bardziej fajnych przedmiotów czy form. I nie ważne czy są to najlepiej zaprojektowane designerskie na świecie przedmioty czy akcesoria dla przemysłu czy technologii.

Na czasie zawsze jest DOBRA ARCHITEKTURA wystawiennicza. A z kolei stoiska epatujące ‘kasą’, ekspozycje ‘na bogato’ powoli stają się passé. To nie znaczy, że budżety są niższe. Scenografie stają bardziej przyjazne człowiekowi i proporcjonalnie więcej środków przeznacza się na elementy budujące interakcje z odbiorcą.

Kolejną istotną rzeczą, która ma wpływ dobrą prezentacje produktu to SPERSONALIZOWANE ARANŻACJE. Nawiązujące do konkretnej marki, a coraz częściej do budowanej wokół marki czy produktu opowieści. Do tego dochodzi NARRACJA: raz najważniejszy jest produkt. Innym razem trzeba go szukać w gąszczu elementów scenografii.

Produkt i aranżacja, jak również całe stoiska to wypadkowa różnych HISTORII i KONTEKSTÓW. Niektóre z tych historii, zaczynają się długo przed targami i trwają jeszcze długo po.

Stoisko to też jego obsługa. LUDZIE. Można doskonale budować emocje będąc zaangażowanym w interakcje z odwiedzającymi. Wszystkimi odwiedzającymi. Nie tylko tymi, którzy przychodzą z nami zrobić biznes. I to jest chyba największa sztuka w wystawianiu się.  Podchodzisz do stoiska z ciekawości, tylko pooglądać i nie czujesz się intruzem. Chociaż nie przychodzisz robić ‘biznesów. To - w jaki sposób rozmawia się z ‘intruzem’: studentami ciekawych nowych rozwiązań czy dziennikarzami czy miłośnikami dobrego designu wystawienniczego wyznacza poziom kultury biznesowej firmy.  

A wszystkie te działania sprowadzają się do rzeczy ważnej i niezwykle istotnej dla budowania marki - czyli Jak zaprezentować firmę, żeby pisały o niej Media. Bo - co jest ważne w wystąpieniu obok samego zaistnienia na targach czy zaprezentowania oferty? Ważne jest to, żeby kilka targowych dni rozciągnęło się w czasie do kilku miesięcy. O pomyśle na prezentacje firmy się rozmawia. Budzi ona emocje. Wspomina się po targach rzeczy, które zostają w naszej pamięci najbardziej. To wzmacnia i buduje rozpoznawalność marek. W konsekwencji zwracając uwagę na produkt. Bo dzisiaj sam produkt to za mało. Nawet najlepszy. I każde działanie, które wykracza poza jego prezentacje jest niezwykle ważne dla budowania świadomego marketingu wystawienniczego.

Zobaczcie 10 najciekawszych trendów w prezentacji produktu na targach: Art. Zieleń. Intryga. Kolor. Ludzie. Telling Stories. Instalacje. Architektura. Grafika. Żart.

Art

TOOLCO - INTERPACK 2017 Dusseldorf

Jubilerska ekspozycja TOOLCO na targach INTERPACK 2017  wygląda naprawdę ekskluzywnie, prawda? Ale to co widzimy to nie jest biżuteria. To komunikat dla klienta, że firma zapewnia najwyższą jakość produktów. Ale jakich produktów? TOOLCO ze swoim centrum produkcyjnym w Białymstoku, produkuje wyroby z drutu stalowego i z blach: druciane spinacze zaciskowe, blaszane zapinki i inne mające zastosowanie we wszelkiego rodzaju taśmach opakowaniowych, sprzęcie AGD oraz w przemyśle motoryzacyjnym. Wyroby dostosowywane są do zmieniających się różnorodnych potrzeb rynku. Firma jest w stanie zrealizować każde indywidualne zamówienie na produkty z drutu stalowego i blachy. Jesteście zaskoczeni? My byliśmy. Miło nam poinformować, że stoisko TOOLCO znalazło się w finale StandOUT. Interpack 2017. Zapraszamy do wzięcia udziału poprzez głosowanie i wyrażanie opinii! Głosowanie trwa do 25 maja br.

Zieleń

Naturalna zieleń to trend ostatnio bardzo modny. Oazy zieleni wśród których prezentowany jest produkt. Lub zieleń jako integralny element architektury stoiska. Nie jako dostawione zapchajdziury czyli kwiatki w doniczkach. Zieleń buduje atmosferę ciepła i przytulności i harmonii. I ten piękny zapach natury gdy zieleni jest dużo – to jedno z najdziwniejszych i najbardziej zaskakujących odczuć na targach. Spacerując przez hale nagle do naszych zmysłów dociera coś dziwnego. Skąd zapach lasu lub kwiatów? Tutaj? Na targach? Tego się nie da oddać na zdjęciach. Zdziwienie, zaskoczenie, zachwyt.

FORTE - MEBLE POLSKA 2017 Poznań

Przygotowane z rozmachem i niezwykłą dbałością o detale jubileuszowe stoisko FORTE to doskonały przykład synergii pomiędzy zielenią a architekturą. Projektantom ekspozycji, którymi byli pracownicy firmy FORTE, udało się stworzyć coś prawie niemożliwe. Olbrzymia przestrzeń -  950 metrów kwadratowych – była przytulna i kameralna.  Była oazą spokoju wypełnioną tłumami odwiedzających. Stoisko zachwycało. Było jedyne w swoim rodzaju. Miło nam poinformować, że użytkownicy portalu Exspace.pl uznali stoisko FORTE najładniejszym stoiskiem targów Meble Polska 2017 przyznając mu prestiżowe I. Miejsce w StandOUT. Meble Polska 2017. Więcej przeczytacie tutaj.

Rubinetterie Treemme - ISH 2017 Frankfurt

Najwyższej klasy włoski design Rubinetterie Treemme zaprezentowany w dżungli na tle surowych desek to było stoisko o którym mówił każdy odwiedzający targi ISH 2017 we Frankfurcie. ‘Dżungle widziałeś?’  - to chyba najczęściej zadawane pytanie. Czyż trzeba czegoś więcej dla wzmacniania wizerunku marki? A Wy - widzieliście już Dżungle?

BALMA - ORGATEC 2016 Kolonia

Kiedy robimy to co lubimy, potrafimy poświęcić się czemuś bez reszty. Pasja jest tym co napędza do działania. Pasją firmy BALMA jest pomaganie w tworzeniu środowiska pracy, w którym człowiek poczuje harmonię z samym sobą i otaczającym go światem. W tym roku na ekspozycji BALMA pojawiły się rośliny. Otwarcie się na naturę w miejscu pracy to metafora tego jak istotne jest zachowanie harmonii. Obcowanie z naturą poprawia nastrój, działa kojąco na zmysły, oczyszcza powietrze ze szkodliwych dla zdrowia toksyn, stymuluje do działania. Monochromatyczne stoisko BALMA z meblami w odcieniach zieleni dopełnione zielonymi ścianami i roślinnością przyciągało uwagę swoją przyjazną formą i drewnianym, ciepłymi elementami. Miło nam poinformować, że użytkownicy portalu Exspace.pl uznali stoisko BALMA najładniejszym polskim stoiskiem targów ORGATEC 2016 przyznając mu prestiżowe I. Miejsce w StandOUT. ORGATEC 2016. Więcej przeczytacie tutaj.

GESSI - ISH 2017 Frankfurt

Włoska firma GESSI jest jednym z czołowych producentów armatury i marką rozpoznawalną na całym świecie. Asortyment GESSI to design z najwyższej półki. Osią ekspozycji GESSI na tegorocznej edycji ISH była bateria Gessi Equilibrio. Bateria ta wykonana jest z naturalnego materiału - kamienia. Scenografia stoiska była niezwykła. I akurat tutaj rośliny miały tylko dodatkowy charakter. W centrum stoiska była wielka... piaskownica. Porozrzucane w niej były kamienie. Podobne kształtami do formy baterii Gessi Equilibrio tylko kilka razy większe. Miały około 40 i 60 cm. Ale ta piaskownica to też był dodatek. Najważniejsze było działanie. W piaskownicy dwie osoby cały czas próbowały nakładać jeden kamień na drugi - powielając kształ Gessi Equilibrio. Kamienie spadały, bo nie bardzo chciały sie trzymać - a panowie zaczynali wszystko od początku. Ten spokój i powtarzająca się czynność zabawy z kamieniami były hipnotyzujące.

Intryga

Architektura stoiska w którą wpisane są różne historie. I to te historie są najważniejsze. To one są osią wokół której buduje się narracja.

Defra - ISH 2017 Frankfurt

Polska marka Defra na targach ISH 2017 zaprezentowała swoje najnowsze kolekcie w przewrotny i zaczepny sposób. Defra zaprezentowała koncept „Bathroom doesn’t exist”. Na przestrzeni 120 mkw ekspozycji Defra pokazała tradycyjne dotąd formy łazienkowe jako meble pokojowe, pełniące różnorodne funkcje. Tym samym meble łazienkowe wyszły z łazienki… bo najważniejszy jest człowiek i jego potrzeba świadomego, indywidualnego kreowania przestrzeni. Miło nam poinformować, że stoisko Defra otrzymało prestiżowe Wyróżnienie Honorowe w StandOUT. ISH 2017. Więcej przeczytacie tutaj

D'ART DESIGN GRUPPE - EuroShop 2017 Dusseldorf

Myślę, że dużo się nie pomylimy twierdząc, że nie tylko my z niecierpliwością czekaliśmy na kolejną prezentacje D'art Design Grouppe na Euroshop 2017. Mottem prezentacji D'art Design Grouppe na EuroShop 2017 były dwa magiczne słowa "from skratch" czyli "od zera". I takie jest to stoisko. Niewidoczne. Nie ma nic, by po chwili zaczęły wyłaniać się jakieś kształty, słowa, gesty... później znowu nic... a wszędzie przypadkowe odbicia w lustrze. Coś dzieje się pierwszy raz na targach. D'art Design Grouppe pokazała to, co jest najważniejsze w sztuce wystawiania się: komunikowanie przez emocje i indywidualizm. Bo umiejscowione w centrum hali nr 12 stoisko D'art Design Grouppe... właściwie nie istniało. Kilkaset metrów kwadratowych zabudowy, której - nie ma. Nie istnieje w sensie wizualnego odbioru jako jedna firma. W sensie widocznych ścian okalających przestrzeń. Więcej przeczytacie tutaj

DTI - imm cologne 2015

80c3fbee82963051f9968a0c29e6a0dc.jpg

DTI imm colone 2015, design by Prof. Jens Wendland und Andrea Weitz / raumkontor, photo raumkontor

Stoiska Deutsches Tapeten-Institut GmbH [DTI] projektowane przez Raumkontor, Innenarchitektur - Prof. Jens Wendland, Andrea Weitz zawsze zaskakują i intrygują. To są widowiska. To jest teatr. To jest koncert pobudzający zmysły. Scena jest dziwna: wszyscy wędrują po stoisku, ale widzimy tylko nogi i stopy odwiedzających. Reszta ciała znika w wielkich cylindrach, które zwisają z sufitu. Z zewnątrz są one czarne i enigmatyczne, nic nie wskazuje na to co dzieje się we wnętrzu. Człowiek przechadza się między nimi w tę i z powrotem i nagle przyciąga go dźwięk, który wydobywa się z tub. Pierwszy rzut oka nie zdradza tego, co kryje się w środku. Dopiero po chwili „dostrzegamy” dźwięki. Stoisko DTI dzięki cudownym efektom dźwiękowym wprowadzało odwiedzających w inne doświadczenie zmysłowe. Z wnętrza każdej z sześciu czarnych tub, ozdobionych kolorowymi tapetami, wydobywały się dźwieki opowiadające osobną historię dla każdej prezentowanej tapety. Więcej przeczytacie tutaj.

Kolor

Minimalizm ma swoje plusy. Uporządkowana i elegancja ma swoje plusy. Klasyka ma swoje plusy. Ale widownię i uwagę przechodniów wygrywa bardzo często kolor. Jedna uwaga: projektując stoisko z feerią barw, trzeba bardzo dobrze przestudiować sąsiedztwo innych firm. Bo kolor działa najlepiej w towarzystwie albo monochromatycznych sąsiadów albo przewidywalnych sąsiadów.

Abet Laminati - arena DESIGN 2017 Poznań

Powiedzieć, że prezentacja Abet Laminati na arena DESIGN była kolorowa - to nic nie powiedzieć. Świat kolorów i barw to wibrująca energia, dzięki którym stoisko Abet Laminati zyskało dynamiczny, niepowtarzalny charakter odzwierciedlający szeroką ofertę firmy. Ekspozycja doskonale oddaje cechy produktów Abet Laminati i podkreśla komunikat, który firma przekazuje swoim klientom: „Unlimited selection”. Miło nam poinformować, że użytkownicy portalu Exspace.pl uznali stoisko Abet Laminati najładniejszym stoiskiem targów arena DESIGN 2017 przyznając mu prestiżowe I. Miejsce w StandOUT. arena DESIGN 2017. Więcej przeczytacie tutaj.

Fameg - IMM Cologne 2017

Fameg na IMM Cologne 2017 zaprezentował cały przekrój produkowanych przez ponad 135 lat mebli, począwszy od klasycznych thonetowskich modeli po modele nowoczesne. Klasyczne, ponadczasowe, ręcznie gięte krzesła, które znane są i doceniane przez klientów na całym świecie, przyciągały uwagę zwiedzających nie tylko przez swoje nasycone, żywe kolory, ale także poprzez sposób prezentacji. Kilkanaście kultowych thonetowskich modeli (krzeseł i wieszaków) w bardzo jaskrawych kolorach zawieszonych było na kolorowych ścianach stoiska. Fameg znalazło się wśród Laureatów 37. Edycji StandOUT. IMM Cologne 2017 zajmując prestiżowe II. Miejsce. Więcej przeczytacie tutaj

Armstrong - BAU 2013

e2eb7c2a356a66809de72907a44e48b2.jpg

Stoisko Armstrong DLW na BAU 2013 projekt: IF GROUP, żródło: IF GROUP

Elementy graficzne i geometryczne stoiska Armstrong zostały skomponowane w abstrakcyjnych kompozycjach podkreślających niezwykle efektownie ofertę… linoleum. Różnorodność materiałów wystawcy została tak zaprojektowana przez Ippolito Fleitz Group, aby podkreślić subtelność podłogowych, sufitowych i ściennych produktów marki. Głównym elementem koncepcji była kolorowa grafika stoiska i podwieszenie, które oferowały abstrakcyjne odwrócenie uwagi od powagi targów i dawały uczucie ulgi. Kontrastem do wybujałej kolorystycznie formy stoiska była cicha strefa komunikacji, której symbolem były wielokątne schody - siedzenia, pozwalające spojrzeć na próbki wyrobów wystawcy. Więcej przeczytacie tutaj.

Ludzie

Kospel - ISH 2017 Frankfurt

Firma Kospel jest jednym z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, zasobników i wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Kospel to też jedna z polskich firm, z najdłuższym stażem wystawiania się na targach ISH. Zachwyciła nas profesjonalna obsługa stoiska. Pracownicy firmy doskonale budowali emocje będąc zaangażowanym w rozmowę z każdym odwiedzającym. Nie tylko tymi, którzy przychodzili zrobić biznes. I to jest chyba największa sztuka w wystawianiu się. Do tego niezwykle miłe zaskoczenie po targach. W mailu, przesyłanym po targach dziękującym za odwiedzenie stoiska zamieszczone było zdjęcie adresata maila na stoisku Kospel. Wcześniej – odwiedzając Kospel na frankfurckich targach - nie zwróciliśmy uwagi na fakt, że na stoisku był fotograf i cały czas robił zdjęcia. Pomysł wspaniały. I niezwykle miły gest. Miło nam poinformować, że użytkownicy portalu Exspace.pl uznali stoisko Kospel najładniejszym polskim stoiskiem targów ISH 2017 przyznając mu prestiżowe I. Miejsce w StandOUT. ISH 2017. Więcej przeczytacie tutaj.

BALMA i NOTI - arena DESIGN 2017 Poznań

Podczas tegorocznej arena DESIGN, firmy BALMA i NOTI poszły dalej niż zaproponowanie architektom i inwestorom rozwiązań, które zapewniają dostosowanie do różnych stylów pracy w nowoczesnym biurze i poza nim, sprzyjają przyjaznej atmosferze i kreatywności, zapewniają wygodę siedzenia i komfort akustyczny. Na wszystkich uczestników arena DESIGN na stoisku BALMA i NOTI czekało ciekawe wydarzenie: Przerwę na jogę!  - proste ćwiczenia prowadzone przez Julię Durkiewicz, założycielkę poznańskiego Domu Kultury Jogi. Od lat odwiedzamy NOTI i BALMA na największych targach w Europie i w Polsce. I zawsze czas na rozmowę z każdym mają zarówno Ryszard Balcerkiewicz – prezes NOTI, Michał Balcerkiewicz prezes BALMA jak i wszyscy pracownicy obu firm. Stoiska firm BALMA i NOTI to jedne z najbardziej przyjacielskich stoisk jakie odwiedzamy. Tutaj każdy może czuś się najważniejszym gościem. Miło nam poinformować, że stoisko BALMA i NOTI na arena DESIGN 2017 otrzymało prestiżowe Wyróżnienie Honorowe w StandOUT. arena DESIGN 2017. Więcej przeczytacie tutaj

Telling Stories

Firmy na targach prześcigają się nie tylko realizując kolejne architektoniczne perełki, prześcigają się w zaskakujących prezentacjach produktów czy tworzeniem coraz bardziej wymyślnych stref do spotkań. Nie, to nie są stoiska projektanta mody czy producenta książek albo telefonów komórkowych. To też nie są stoiska promujące fotografa. To są stoiska największych światowych marek działających od lat w swoich branżach. Marek, które konsekwentnie budują swój wizerunek w kontekście Telling Stories – działania te możemy śledzić na stronach internetowych firm i w mediach społecznościowych długo przed targami A efekt końcowy ma kulminacje na największych wydarzeniach wystawienniczych na świecie. To zdecydowanie jest jeden z najważniejszych trendów dla promocji marki.

ACTIU - ORGATEC 2016 Kolonia

Dla ACTIU kolońskie targi zaczęły się długo przed planowana imprezą. Wyruszyła ona ‘w podróż’ której celem było dowiedzieć się więcej na temat różnych modeli pracy w różnych strefach czasowych i kulturowych i znaleźć sposoby na takie wyposażenie przestrzeni do pracy, żeby ich mieszkańcy byli zadowoleni, a ich praca bardziej #CoolWorking. Bo w nazwie #CoolWorking nie chodzi o architekturę wystawienniczą. #CoolWorking to wnioski z podróży! Stoisko było podsumowaniem fascynującej podróży przez różne punkty widzenia sześciu osób z sześciu różnych kultur. Więcej przeczytacie tutaj

Breda Lorett - Automechanika 2016 Frankfurt

Nie, to nie jest stoisko projektanta mody czy producenta książek albo telefonów komórkowych. To jest stoisko firmy włoskiej firmy Breda Lorett działającej od ponad 50 lat... w branży samochodowej. To stoisko czołowego producenta mechanicznych elementów motoryzacyjnych, który dostarcza na rynek średnio 1,5 miliona części zamiennych rocznie, które znajdują zastosowanie aż w 90% samochodów produkcji europejskiej. Każdy element ekspozycji począwszy od całego założenia przez meble i oświetlenie po grafikę ścian jest bardzo przemyślany. Stoisko Breda Lorett to efekt konsekwentnie budowanego wizerunku firmy. To nie tak, że projektant wymyślił sobie zielone stoisko z kanapami i dziewczyną na wydrukach. Claudia – dziewczyna, którą widzimy na wielkoformatowych wydrukach tylnej ściany - to nie postać stworzona na potrzeby targów Automechanika. Claudia jest główną bohaterką filmów korporacyjnych dostępnych na YouTube Breda Lorett Channel. Każdy kto zna firmę lub produkty Breda Lorett zna również Claudię ;-) Więcej przeczytacie tutaj

Instalacje

Wiadomo, że Instalacje zawsze skradają Show. Ale taka jest właśnie ich rola. Na wielkich stoiskach zajmują czasami ułamek powierzchni. Ale to przy nich są tłumy. I to na nie nakierowane jest zainteresowanie zwiedzających i mediów. Największe marki zapraszają do współpracy największych światowymi projektantów architektury wystawienniczej i multimediów.

COS x Studio Swine Salone del Mobile 2017 Mediolan

Sztukę promowania firmy poprzez Instalacje do perfekcji doprowadziła szwedzka marka COS, która na Milan Design Week 2017 nie pokazała NIC związanego ze swoimi produktami czy firmą. I to było genialne ‘NIC’. ‘New Spring’ to aluminiowe drzewo z którego zwieszają się żelatynowe kule, które spadają cały czas prosto w ręce odwiedzających.  Jeśli założysz parę specjalnych czarnych rękawiczek, możesz złapać jedną z nich. Po ściśnięciu kulka wybucha, tworząc mgiełkę. Każda drobna chmura pachnie lasem, kwiatem lub owocem. Rękawiczki są bardzo ważne. Gdy ich nie ma - wypełnione mgłą "kwiaty" znikają w kontakcie ze skórą. Więcej przeczytacie tutaj

COS x Sou Fujimoto Salone del Mobile 2016 Mediolan

"Forest of Light" składa się z niezliczonych stożków świetlnych imitowanych reflektorami zamocowanymi przy suficie. Światła nie tylko pulsują, one poruszają się ulotnie w przestrzeni zależnie od ruchu odwiedzających. Stożki światła w ciemnej przestrzeni stają się interaktywnymi elementem dlatego, że postaci odwiedzających odbijając się w lustrach powodują zakłócenia w odbitym obrazie. Te załamania światła tworzą abstrakcyjne drzewa, które zdają się poruszać w całej przestrzeni przypominając nam las o zmierzchu. Więcej przeczytacie tutaj

Śląskie. Pozytywna energia IX Europejski Kongres Gospodarczy 2017 Katowice

13c2aea1ed90f11916105079e83d9250.jpg

Śląskie. Pozytywna energia, IX Europejski Kongres Gospodarczy 2017, design by Bro.Kat,
photo © Radosław Kaźmierczak

To co widzimy na stoisku Śląskie. Pozytywna energia to: emocje. Po pierwsze kilkanaście firm – dobrych marek i mniejszych z Śląska. Jedne ciągną drugie. A wszystkie razem pracują na marę Śląskie. Po drugie pięknie żywa Instalacja Zielona – naszym zdaniem jest ona najważniejsza na stoisku. Bez niej byłoby to kilka fajnych mebli i eksponatów i duże logo. Więcej przeczytacie tutaj

Architektura

Większość stoisk wykorzystuje standardowe materiały wykończeniowe takie jak min. płyty stolarskie. Bo przecież ściany z czegoś trzeba zbudować – tak myśli większość zarówno projektantów jak zleceniodawców.  Jednak coraz więcej firm rozumie, że w architekturze wystawienniczej nie chodzi o ściany. Chodzi o wykorzystanie ‘powietrza’ które się wynajęło. Coraz częściej przestrzeń stoisk obudowana jest konstrukcjami z kantówek lub innych materiałów przeziernych, a przestrzeń wewnątrz zaaranżowana jest lustrami, transparentnymi formami czy zdrapowanymi tekstyliami. Tutaj trendy wyznaczają największe światowe marki.

Tacchini - Milan International Furniture Fair 2016

c7822363f4274f82a9626bf8b8ff189b.jpg

Wędrując po mediolańskich halach stajemy nagle jak zaczarowani przed scenografią stoiska targowego Tacchini, która sprawia, że tak naprawdę nie wiemy gdzie przestrzeń się kończy i gdzie zaczyna. O stoisku targowym Tacchini na targach Milan International Furniture Fair 2016 powiedzieć: wyrafinowana i minimalistyczna architektura wystawy – to nic nie powiedzieć. Czujemy się jak Alicja, która przechodzi na drugą stronę lustra [*Alicja w Krainie Czarów - Carroll Lewis]. Niepewnie zaglądamy to z jednej strony to z drugiej. Nie wiemy gdzie stoją meble, które odbijają się w lustrach. Całe ściany ukośnych przegród obłożone lustrem sprawiają, że tak naprawdę nie wiemy ile jest tych ścian. I nie czujemy, że przestrzeń tak naprawdę jest zabudowana. Ona wszędzie się otwiera. Więcej przeczytacie tutaj

Munksjö Decor - "Premium performance" 2005

"Premium performance" Munksjö Decor (2005) design Häfelinger + Wagner Design / photo hw.d

"Premium performance" Munksjö Decor (2005) design Häfelinger + Wagner Design / photo hw.d

Projektanci scenografii - firma Häfelinger + Wagner Design (hw.d) z Monachium - koncentrują się nie na prezentacji produktu, lecz na komunikacji. Celem wystąpienia Munksjö Decor na taragch było oczarowanie międzynarodowych klientów oferując inspirujące miejsce dla rozmów i spotkań. Stoisko firmy Munksjö Decor “Premium performance” miało pobudzać zmysły, komunikując w tle najważniejsze wartości Munksjö którymi są wydajność, innowacyjność i najwyższa jakość. Udało się? A zapomnieliśmy dodać, że Munksjö Decor produkuje wysokiej jakości dekoracyjne papiery w szerokiej gamie kolorystycznej. Cała produkcja jest wykonany na indywidualne zamówienia klientów. Ale czy to coś zmienia? Więcej przeczytacie tutaj

Dinesen - ORGATEC 2016 Kolonia

Dinesen to rodzinna duńska firma, gdzie miłość do drewna i szacunek dla przyrody były przekazywane z pokolenia na pokolenie. Na Orgatec 2016, celem prezentacji Dinesen było pokazanie, jak miękka konsystencja i naturalny wygląd drewna litego może przyczynić się do inspirującej atmosfery w nowoczesnym biurze lub innych przestrzeniach komercyjnych. Szczerze? Nie pamiętam kiedy jakieś stoisko zrobiło na mnie tak piorunujące wrażenie. Głównym elementem wystroju stoiska Dinesen był piękny i pachnący i długi pień drzewa z korą. Biegł on ukośnie przez całe wnętrze stoiska powodując zachwyt w oczach odwiedzających wystawę. Więcej przeczytacie tutaj

Jantex - Fruitlogistica 2017 Berlin

Brzozowy las, czyste krople deszczu, grzyby i stukot dzięcioła. Szukając emocji mówiących o lesie i nieskażonej przyrodzie, projektanci stoiska firma firma Urbe, stworzyli schematyczną ilustrację, którą udało się przełożyć w rzeczywisty wymiar. Stoisko zostało faktycznie zbudowane z brzozowej sklejki, powstało też drzewo-zaplecze z dziuplą jako oknem wydawczym, a prezentacja asortymentu została zaplanowana w szklanych kroplach rozwieszonych pod umowna chmurą. Więcej przeczytacie tutaj

Grafika

Wydruki wielkoformatowe mogą budzić emocje. Ale jeżeli projektantowi się wydaje, że walnie wielki wydruk na ścianę stoisko i jest ‘git’ – to te czasy już minęły. Wydruk wielkoformatowy to coraz częściej pusta ściana z detalem produktu lub małym Logo. Zawsze dobrze działają postaci. Na targach

HI-MACS® - Architect@Work Paryż

Photo credit © Ronald Smits

Photo credit © Ronald Smits

Nieograniczone możliwości tworzenia z takiego materiału jak HI-MACS® inspirują architektów i projektantów na całym świecie: Zaha Hadid, Jean Nouvel, Rafael Moneo, Karim Rashid, David Chipperfield, a ostatnio do rodziny HI MACS® dołączył Marcel Wanders. Pełne magii graficzne stoisko HI-MACS®, pobudza wyobraźnie pozwalając nam przesunąć granice kreatywności. Patrząc na nie czujemy, że ​​tworzenie jest zarówno przyjemne jak i fascynujące! Prosta konstrukcja zbudowana na zasadzie abstrakcyjnej inscenizacji planów i wielkości i cieni na pierwszy rzut oka daje zwiedzającym niezwykły efekt optyczny. Przenikające się w układzie graficznym obiekty dwuwymiarowe z elementami trójwymiarowymi, o podobnych wielkościach i kształtach sprawiają, że zatracamy realny obraz. Nie wiemy już co jest płaskie, a co przestrzenne. Więcej przeczytacie tutaj

GRAFF - ISH 2017 Dusseldorf

Graff od lat konsekwentnie prezentuje się na światowych targach instalacją Art of the Bath Gallery. Firma zabiera odwiedzających w emocjonalną podróż, która na trwałe pozostaje pamięci. Autorzy koncepcji stoiska: Davide Oppizzi & Tyl Vergriete we współpracy z DCUBE zaprezentowali produkty Graff na przestrzeni, która jest prawdziwą galerią sztuki. Jej goście są zaproszeni do oglądania, z dzisiejszej perspektywy, klasycznych dzieł sztuki, w których mieszają się: historia, sztuka, symbolika i zmysłowość, przeszłość i teraźniejszość. Architektura stoiska Graff jest poważna i monumentalna jednocześnie. Przestrzenie prezentacyjne jak w galerii prowadzą nas z "pokoju" do "pokoju". Systemy prysznicowe, baterie, natryski i akcesoria połączone są ciekawie w kolorowe i kultowe kompozycje. Efektem są mocne i wyraziste "obrazy" przedstawiające najistotniejsze elementy najnowszych kolekcji Graff. Więcej przeczytacie tutaj

Żart

Ekspozycje z dystansem to zupełnie nowy trend w wystawiennictwie. Nie wiemy, czy na taki dystans do siebie mogą sobie pozwolić tylko największe marki świata. Czy może z tego poziomu mogą startować debiutanci największych światowych wydarzeń wystawienniczych. Może tak, może nie.

SPECTRUM LED - EuroShop 2017 Dusseldorf

dfbf2e15dd8030b9866e31af3b163f02.jpg

 

Zawieszone na ścianach sukienki z imitacji dobrej jakości warzyw i owoców. Sukienka z ramiączkami z serdelków wykonana z rzeźb różnego rodzaju hiperrealnych kiełbas. I manekin, który swoim strojem nawiązywał do tancerki Josephine Baker. Ubrany w spódniczkę z bananów, stanik z liści kapusty i liści pietruszki. Prezentacja polskiej marki SPECTRUM LED na EuroShop 2017 skoncentrowana była na dwóch rzeczach: fashiondesign i oprawy LED przeznaczone  do oświetlenia żywności. Projektantką stoiska i instalacji oraz wykonawcą wszystkich elementów scenografii stoiska była Daria Wawrzkiewicz - artysta malarz i międzynarodowy projektant BoConcept tworząca w różnych materiach i odłamach sztuki od filmu przez design po malarstwo. Więcej przeczytacie tutaj

Instalacja TOILETPAPER Fondation Beyeler - Art Basel 2016 Miami Beach

Foto: Adam Reich

Projektanci ekspozycji: Maurizio Cattelan i Pierpaolo Ferrari, we współpracy z włoskimi markami Gufram i Seletti, przekształcili całą przestrzeń wystawową Fondation Beyeler w trzy odrębne światy. Barokowe tapety i niezwykle wybujałe wyposażenie ekspozycji pod hasłem Maze of Quotes (Labirynt Cytatów) począwszy od żyrandoli i toalet aż po złote draperie i zastawy z cyny - prezentuje rozrzutność środowiska konsumpcjonizmu i seksualności. Więcej przeczytacie tutaj

Pedrali - Orgatec 2016

c66c5ea4d2f682af40af7efc0dd7a8fc.JPG

Stoiska targowe włoskiej marki PEDRALI to zawsze okazja do opowiedzenia jakiejś historii. Za każdym razem od nowa definiuje scenografię dla produktu tworząc dynamiczne i sugestywne krajobrazy. Stoisko targowe zaprojektowane przez mediolańskie studio Calvi Brambilla dla PEDRALI na Orgatec 2016 prezentuje ‘The Ironic Office’ - serię kolorowych, zabawnych i abstrakcyjnych pomieszczeń przeznaczonych do pracy. Pomieszczeń, które są typowe tylko z nazwy: biuro, sala konferencyjna, pomieszczenie do odpoczynku, jadalnia, poczekalnia czy sala wykładowa. ‘The Ironic Office’interpretuje te przyziemne przestrzenie w ironiczny, a czasami surrealistyczny sposób przez pryzmat różnych kolekcji mebli PEDRALI. Więcej przeczytacie tutaj

Seletti - HOMI 2015 Mediolan

575810e645bbed30c290ebef342366a6.jpg

Nie, to nie jest makieta! To jest prawdziwe stoisko. Projekt stoiska Seletti nawiązywał do istoty ducha i czarnego humoru produktów Saletti. Więcej przeczytacie tutaj

Więcej zdjęć zamieściliśmy w galerii. Zapraszamy! Oczywiście miło nam będzie jak podzielicie się z nami swoimi opiniami i odkryciami.

© Exspace

photo © Exspace i materiały prasowe wystawców

Więcej Artykułów z cyklu "INSPIRACJE & TRENDY":

 

 

 

 

 

 

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.