Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
28 kwietnia 2018
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

‘4 Collages, 5 News, 6 Windows…*and a Whale’ VITRA na Milan Design Week 2018

Targi iSaloni 2018, które odbyły się w dniach 17-22 kwietnia w Mediolanie, podobnie jak w latach poprzednich pokazały, że w branży designu i projektowania są wydarzeniem na skalę światową. W iSaloni 2018 uczestniczyło ponad 2,5 tysięcy wystawców i ponad 430 tysięcy odwiedzających. Dla marki VITRA była to najważniejsza impreza branżowa w wiosennym kalendarzu i okazja do zaprezentowania swojej wyjątkowej oferty.

Vitra na Milan Design Week 2018 przedstawiła przegląd aktualnej kolekcji Vitra Home Collection oraz nowe i zaktualizowane produkty wraz z reedycjami klasycznych wzorów. Odwiedzający mogli podziwiać meble Charlesa i Ray Eamesa, Jaspera Morrisona, Maartena Van Severen i Helli Jongerius.

Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Stoisko, którego hasło brzmiało: ‘4 Collages, 5 News, 6 Windows…*and a Whale’, zapraszało odwiedzających do odkrywania czterech wnętrz pawilonu, pięciu nowatorskich produktów i sześciu gablot. Projektanci stoiska: Katharina Hennen, Connie Hüsser and Till Weber zadbali o muzealny charakter prezentacji. Każdy najdrobniejszy szczegół scenografii budował atmosferę wzniosłości i wyjątkowości kolekcji.

4 Collages, 5 News, 6 Windows…*and a Whale

Hella Jongerius - Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Jasper Morrison - Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

Charles i Ray Eames - Vitra Milan Design Week 2018 Architecture & Scenography: Katharina Hennen, Connie Hüsser i Till Weber Photo Courtesy by Vitra

4 Collages, 5 News, 6 Windows…*and a Whale

.03
Maarten Van Severen, 1998

Niezwykły komfort dyskretnego krzesła .03 ujawnia się już przy pierwszym użyciu: siedzisko, wykonane ze sprężystej, zintegrowanej pianki poliuretanowej, dopasowuje się do ciała użytkownika i lekko się wygina i odchyla się do tyłu, wspomagane przez resory piórowe osadzone w oparcie. Aktualizacja kolorów krzeseł Maarten Van Severen będzie dostępna w połowie lipca 2018 roku.

Plate Table
Jasper Morrison, 2004

Plate Table (2004) Jaspera Morrisona to trafna gra subtelnie zaokrąglonych konturów i precyzyjnie zdefiniowanych krawędzi. Można je grupować, tworząc różne konfiguracje stolików do kawy.

 

Plywood Group
Charles & Ray Eames, 1945/1946

Charles i Ray Eames spędzili wiele lat eksperymentując z nowymi technikami wytwarzania trójwymiarowych kształtek ze sklejki, które dopasowują się do konturów ludzkiego ciała. Osiągnęli to dzięki krzesłom Plywood Group, które stały się klasykami o wyglądzie, który wciąż jest nowoczesny. W przypadku Plywood Group połączyli również siedzenia i oparcia z różnymi podstawami. Dzięki organicznym kształtom skorup ze sklejki i lekko elastycznym oparciu, te lekkie i kompaktowe krzesła są niezwykle wygodne - również w wersjach bez tapicerowanych.

 

Plate Dining Table
Jasper Morrison, 2018

Elegancki Plate Dining Table (2018) Jaspera Morrisona subtelnie łączy estetyczne elementy i detale konstrukcyjne w ponadczasowym meblu, który wydaje się zarówno znajomy, jak i świeży. Plate Dining Table będzie dostępny jesienią 2018 roku.

 

Eames Fiberglass Chairs
Charles & Ray Eames, 1950

W roku 1948 Charles i Ray Eames wzięli udział w "International Competition for Low-Cost Furniture Design", zorganizowanym przez nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej,  na krzesło z uformowaną skorupą siedzenia dopasowaną do konturów ludzkiego ciała. Ich projekt zdobył drugą nagrodę. Jednakże metalowa powłoka siedziska okazała się zbyt skomplikowana i droga, aby osiągnąć sukces masowej produkcji.

Poszukiwania alternatywnych materiałów przez parę doprowadziły ich do żywicy poliestrowej wzmocnionej włóknem szklanym, która do tej pory była głównie ograniczona do zastosowań wojskowych, takich jak osłony samolotów i osłony kokpitu. Eames'owie rozpoznali i w pełni wykorzystali zalety włókna szklanego: zdolność do formowania, sztywność i przydatność do przemysłowych metod produkcji. Dzięki temu materiałowi, który wcześniej nie był znany w branży meblarskiej, z powodzeniem opracowali uformowane muszle do produkcji seryjnej: narodziło się Fiberglass Chairs - krzesło z włókna szklanego. Jego jednolita skorupa o organicznym kształcie okazała się być podziwianą innowacją w czasach, gdy krzesła składały się zazwyczaj z siedzenia i oparcia. Włókno szklane było dodatkowym atutem przyjemnych właściwości dotykowych i doskonale uformowanej formy dla optymalnego komfortu.

© Eames Office, LLC

4 Collages, 5 News, 6 Windows…*and a Whale

 

Ale Milan Design Week to nie tylko stoiska. To tysiące wydarzeń i setki Instalacji, z których wiele to fascynujące widowiska. Wśród tych najbardziej zaskakujących i z pewnością niezapomnianych jest wystawa „Typecasting Vitra”, o której piszemy tutaj.

Typecasting Vitra Milan Design Week 2018 Kurator i projektant: Robert Stadler photo Julien Lanoo

Photos Courtesy by Vitra

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.