Reklama

wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION
09 kwietnia 2019
wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION

CONIFERA: COS × MAMOU-MANI na Milan Design Week

W poniedziałek marka odzieżowa COS zaprezentowała w Mediolanie instalację pt. Conifera – wielkoformatową konstrukcję wydrukowaną w 3D z surowców odnawialnych. Jej autorem jest francuski architekt tworzący w Londynie – Arthur Mamou-Mani. Dzieło będzie dostępne dla zwiedzających podczas targów Salone del Mobile 2019, od 9 do 14 kwietnia, w mediolańskim Pallazzo Isimbardi.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować Conifera,” mówi Karin Gustafsson, dyrektorka kreatywna COS. „Praca Mamou-Maniego pozwala wyjrzeć w przyszłość. Pokazuje, co jest możliwe, gdy odnawialne surowce łączą się z inspiracjami naturą i osiągnięciami technologii. Gotowa konstrukcja jest realizacją wizji, która stopniowo ewoluowała dzięki naszej wspólnej pasji do rzemiosła i innowacji. Mamy nadzieję, że Conifera będzie taką samą inspiracją dla gości, jaką jest dla nas, a proces jej tworzenia wpłynie na przyszłość architektury i designu”.

COS_Salone_installation_MAMOU-MANI_CONIFERA

COS x Mamou-Mani - Karin Gustafsson, COS Creative Director & Arthur Mamou-Mani - Image Courtesy of COS by Mark Cocksedge

Arthur Mamou-Mani opisuje projekt: „Conifera łączy świat cyfrowy z rzeczywistym. Jednocześnie porusza kwestię ochrony środowiska: wykorzystuje biodegradowalny bioplastik, lokalnie produkowany i drukowany w 3D. Instalacja jest dialogiem między nowymi technologiami a tradycyjnym rzemiosłem. Tym co sztuczne i naturalne, monumentalne i lekkie. Mam nadzieję, że odwiedzający Conifera docenią jej futurystyczny aspekt, ale zobaczą w tej konstrukcji też poetycki, ludzki wymiar”.

COS_Salone_installation_MAMOU-MANI_CONIFERA

Conifera COS x Mamou-Mani - Image Courtesy of COS by Mark Cocksedge

Zaprojektowana komputerowo i wykonana w nowoczesnej technologii druku 3D, Conifera powstała z siedmiuset zespolonych bio-cegieł. Moduły wykonane z kompozytu bioplastiku i drewna tworzą przestrzenną siatkę, która umożliwia przejście z centralnego dziedzińca Palazzo Isimbardi do otaczającego budynek ogrodu.

Podczas podróży przez instalację, jej faktura ulega zmianie: od modułów z mieszanki bioplastiku i drewna na dziedzińcu do przezroczystych i białych elementów w ogrodzie. Opracowana komputerowo konstrukcja staje się mostem pomiędzy przestrzenią wykreowaną przez człowieka a światem natury.

COS_Salone_installation_MAMOU-MANI_CONIFERA

Conifera COS x Mamou-Mani - Image Courtesy of COS by Mark Cocksedge

Conifera nabrała ostatecznej formy przy pomocy projektowania parametrycznego, które doprowadziło projekt do kolejnych technologicznych i materiałowych innowacji. Z pomocą robotyki, instalacja stała się bezpośrednim połączeniem architektury i budownictwa. Jej projektant jest jednocześnie jej budowniczym, a artysta – rzemieślnikiem. Modułowa konstrukcja może być stawiana ponownie w innym miejscu i nowym kształcie, by kolejny raz wchodzić w dialog ze swoim otoczeniem.

Odwiedzający Palazzo Isimbardi będą mieli szansę zobaczyć także jedną z drukarek 3D Delta WASP 3MT Industrial. Urządzenia tego typu wykorzystano do produkcji 700 bio-cegieł, które tworzą konstrukcję.

Conifera jest ósmą odsłoną corocznych instalacji realizowanych przez COS podczas Salone del Mobile. Jednocześnie jest pierwszą współpracą marki z Mamou-Manim.

COS_Salone_installation_MAMOU-MANI_CONIFERA

Conifera COS x Mamou-Mani - Image Courtesy of COS by Mark CocksedgeCOS_Salone_installation_MAMOU-MANI_CONIFERA

Conifera COS x Mamou-Mani - Image Courtesy of COS by Mark Cocksedge

COS

Od 2007 r. marka COS jest wierna swojej filozofii. Oferuje wysokiej jakości kolekcje odzieży, złożone z podstawowych elementów garderoby oraz uaktualnionych klasyków, których styl kształtuje nowoczesne, funkcjonalne i ponadczasowe wzornictwo. COS stosuje w swoich projektach zarówno tradycyjne metody jak i nowe techniki – nieustannie angażuje się w świat designu i innowacji. Od powstania marki, COS wspiera świat sztuki poprzez współpracę z uznanymi i rozwijającymi się artystami, galeriami i atelier projektowymi na całym świecie. Dotychczas marka zrealizowała projekty z takimi instytucjami jak The Serpentine Galleries, The Guggenheim New York, Frieze London, Frieze New York i Design Miami/ oraz takimi artystami jak Snarkitecture, Sou Fujimoto, Studio Swine, The Donald Judd Foundation i AFSO / ANDRÉ FU.

COS x SALONE DEL MOBILE

Podczas każdej edycji targów wzornictwa Salone del Mobile od 2012 roku, COS przedstawia w Mediolanie unikalne instalacje przygotowane we współpracy z uznanymi projektantami, artystami i architektami. Do tej pory wśród partnerów marki znaleźli się tacy twórcy i pracownie jak Gary Card, Bonsoir Paris, Nendo, Snarkitecture, Sou Fujimoto i Phillip K. Smith III. Instalacja New Spring, wspólny projekt przez COS i Studio Swine, zdobyła nagrodę Milano Design dla najbardziej angażującej wystawy podczas Tygodnia Designu w Mediolanie w 2017 r. Od tej pory była wystawiana także podczas targów Design Miami/ oraz na The Bell Tower w Chang Ning w Szanghaju w 2019 r.

ARTHUR MAMOU-MANI

Arthur Mamou-Mani to pracujący w Londynie francuski architekt i dyrektor uznanej pracowni Mamou-Mani Architects. Jego specjalnością jest nowatorska architektura projektowana i wytwarzana za pomocą metod cyfrowych. W 2017 r. został laureatem nagrody RIBA Rising Star, a w 2016 r. zdobył American Architecture Prize oraz nagrodę Architizer. Jako wykładowca londyńskiego University of Westminster, wspólnie z Tobym Burgessem stworzył internetową platformę WeWantToLearn.net, która pozwala studentom dzielić się własnymi pomysłami i zebrała już ponad 1,4 miliona odwiedzin. Mamou-Mani jest także właścicielem laboratorium produkcji cyfrowej Fab.Pub oraz współautorem Silkworm – dostępnego na zasadach Open-Source oprogramowania do druku 3D. Mamou-Mani studiował na paryskiej École Nationale Supérieure d'Architecture, a od 2008 r. jest członkiem Londyńskiego Stowarzyszenia Architektonicznego. Zanim w 2011 r. rozpoczął samodzielną praktykę, pracował dla pracowni Atelier Jean Nouvel oraz Zaha Hadid Architects. W jego portfolio znajdują się tak różnorodne projekty, jak świątynia Galaxia wzniesiona podczas festiwalu Burning Man w 2018 roku, czy automat The Polibot, samodzielnie stawiający skomplikowane konstrukcje. Wystawa Mamou-Maniego pt. CODE BUILDER – A Robotic Choreography była w tym roku eksponowana w londyńskim muzeum Johna Soane’a.

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.