Reklama

wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION
16 października 2019
wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION

Scenografia BRKN zachwyca w Shanghai Museum of Glass

Destrukcja może być symbolem nadziei i nowych początków

Shanghai Museum of Glass dodaje nową stałą ekspozycję do swojego kompleksu muzealnego: BRKN to projekt koncepcyjny o powierzchni 1200 m2 z 21 instalacjami. Kuratorem wystawy jest Tilman Thürmer, założyciel COORDINATION ASIA. COORDINATION ASIA to wielokrotnie nagradzana agencja zajmująca się architekturą i projektowaniem wnętrz, specjalizująca się w tworzeniu dynamicznych i odważnych środowisk dla muzeów, wystaw, powierzchni handlowych i usług hotelarskich. Ich projekty wyróżnia ciągłe poszukiwanie innowacyjnych pomysłów i niezwykłych rozwiązań projektowych.

exhibitors_from_poland_exspace

BRKN - mówią, że łamie się los szkła. Ale jak eksploruje ta nowa wystawa, łamanie nie zawsze musi być aktem destrukcji: może mieć także pozytywne konotacje i być symbolem nadziei i nowych początków. Jako punkt wyjścia, BRKN bada fascynujący podział poznawczy między fizycznym i skończonym, a trwałym i konceptualnym.

BRKN - trzecia edycja serii wystaw, „Keep it Glassy” w Shanghai Museum of Glass - zaprasza odwiedzających do alternatywnego spojrzenia na otaczający ich świat, a w szczególności na szkło. Od inauguracji w 2011 r. Muzeum Szkła w Szanghaju służyło nie tylko jako platforma do tworzenia szkła, ale także jako przestrzeń poświęcona odkrywaniu koncepcji sztuki, architektury i wzornictwa, a wszystko to wokół niezliczonych możliwości szkła.

It is the fate of glass to break:” BRKN, biorąc za punkt wyjścia dobrze znane przysłowie, bada, jak rzeczy roztrzaskane, spękane i popękane mogą przemawiać do zawodu miłosnego i nadziei oraz wszystkiego pomiędzy. Ze szkłem jako podstawowym medium - materiałem, którego wrodzona kruchość czyni go potężną i powtarzającą się metaforą w niezliczonych językach - jak również muzyką, 21 instalacji bada konotacje, implikacje i możliwości potłuczenia.

BRKN / Shanghai Museum of Glass


Termin „złamany” najczęściej opisuje stany negatywne, ważony implikacją ostateczności. Mamy tendencję do odrzucania na przykład zepsutych rzeczy i próbujemy odejść od zepsutych relacji. Istotnie, złamane sojusze - czy to przyjaźni, miłości czy wiary - są głównym tematem tej wystawy, z metaforą serca jako szkła powracającego przez cały czas.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Anamorphic installation ‘BRKN Crystal Spirit’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Anamorphic installation ‘BRKN Crystal Spirit’ wszystkie zdjęcia © Tilman Thürmer Shanghai Museum of Glass

Nasze wyobrażone centrum miłości, rozumu i emocji: serce - dosłownie siła życiowa - reprezentuje ogniwo naszych słabości. Podobnie jak szkło, jest delikatne i wymaga ostrożnego obchodzenia się z nim; podczas gdy dosłowna przejrzystość materiału odzwierciedla wyidealizowaną czystość związaną z duchowym pokrewieństwem serca.

W BRKN zawód miłosny wyobrażany jest poprzez serię instalacji, które rzucają światło na te emocjonalne skojarzenia „złamanych”. Obejmują one „Fragile”, zainspirowane tytułowym hymnem, który stał się synonimem wezwania do współczucia. Tu teksty piosenek zostały zrealizowane w wydymanym neonie - delikatnym procesie wzywającym do najwyższej ostrożności - na siedmiometrowej ścianie. Ci, którzy są na szczycie pracy, są nienaruszeni, a ci w jej dolnym biegu są zerwani.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Neon-installation ‘Fragile’ exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Neon-installation ‘Fragile’

Bez względu na to, czy stopniowe i powolne, czy nagłe i ostre, akt łamania wymaga siły, ciśnienia i napięcia. W jednej z najbardziej uderzających instalacji BRKN, „Unbreakable”, wyobraża się dychotomiczne siły za pomocą pędzącego samochodu - ponad tony stali, gumy i szkła - zatrzymane, zderzając się z nieustępliwą przeszkodą: eteryczną wiązką światło. Praca stawia pod znakiem zapytania moc i dwoistość przeciwstawnych sił w otaczającym nas świecie.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Light installation ‘Unbreakable’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Light installation ‘Unbreakable’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Light installation ‘Unbreakable’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Light installation ‘Unbreakable’

Eksploracją tej idei konfrontacji i starcia jest również „Mama Said Knock You Out”, która stosuje napięcie meczu bokserskiego w celu zbadania konotacji i konsekwencji osiągnięcia punktu krytycznego.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Punching bag with mirror shards ‘Mama said knock you out’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Punching bag with mirror shards ‘Mama said knock you out’

Zrozumienie terminu „broken” zależy w dużym stopniu od kontekstu, a jego podstawowe skojarzenia z nieciągłością mogą mówić tak samo do pozytywnych wyników jak negatywne. W Breaking the Glass Ceiling oznacza to zerwanie niegdysiejszych niewidzialnych barier, a praca ukazuje ciągły aktywizm w odniesieniu do równości płci w miejscu pracy.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Spatial installation ‘Breaking The Glass Ceiling’COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Spatial installation ‘Breaking The Glass Ceiling’

Załamanie tego, co stało przedtem, obiecuje coś nowego. Tę propozycję podziela również szkło: po rozbiciu praktycznie niemożliwe jest przywrócenie jego poprzedniej integralności. Ale chociaż „'Złamanie' jest los szkła do złamania”, to po rozbiciu może je roztopić, poddać recyklingowi i zmienić na nowy rozdział i nowe początki.

Końcowa praca wystawy dotyczy tej dwuznaczności, aby opisać przerwę od przeszłości i rozpocząć nową, inną podróż. Zatytułowana „Glücksbringer” instalacja zaprasza widzów do udziału w tradycji ślubnej wspólnej dla kilku kultur świata: rozbijających się okularów. Fizyczny wyraz punktu zwrotnego małżeństwa reprezentuje, świętuje obietnicę nowych początków.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Interactive installation ‘Glücksbringer' COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Interactive installation ‘Glücksbringer' 

Prace na wystawie, wszystkie stworzone przez Shanghai Museum of Glass, dopełnia element nie wizualny: muzyka. Wybrani artyści, bogaci w metafory szkła, albo wyraźnie używają szkła jako alegorii, albo wymownie opisują pewne jego cechy. W kontekście zarówno muzeum, jak i instalacji artystycznej, te znane utwory są nasycone alternatywnymi, a czasem zaskakującymi interpretacjami.

BRKN  Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass'

BRKN  Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass'

BRKN  Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Audio installation ‘Walking On Broken Glass'

BRKN  Shanghai Museum of Glass Pool filled with glass shards. Spatial installation ‘Trust Is a Thin Line’

BRKN | Shanghai Museum of Glass Pool filled with glass shards. Spatial installation ‘Trust Is a Thin Line’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Pool filled with glass shards. Spatial installation ‘Trust Is a Thin Line’

BRKN | Shanghai Museum of Glass Pool filled with glass shards. Spatial installation ‘Trust Is a Thin Line’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Customized Nike Air Force 1 with glass spikes ‘Walking In My Shoes’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Customized Nike Air Force 1 with glass spikes ‘Walking In My Shoes’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Customized Nike Air Force 1 with glass spikes ‘Walking In My Shoes’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Customized Nike Air Force 1 with glass spikes ‘Walking In My Shoes’

BRKN  Shanghai Museum of Glass Anamorphic installation ‘BRKN Crystal Spirit’ COORDINATION ASIA exspace

BRKN | Shanghai Museum of Glass Anamorphic installation ‘BRKN Crystal Spirit’

Kuratorem BRKN jest Tilman Thürmer, dyrektor projektowy Shanghai Museum of Glass. Z zawodu architekt, którego kadencja w instytucji trwa ponad dekadę, postrzega wystawę jako okazję do rozważenia jakości szkła, które w kontekście muzealnym jest bardziej przerażone, niż jest rozcięte.

„Jako projektant i kurator, rozdźwięk między traumą potłuczonego szkła i tym, co to oznacza w sensie fizycznym, a ekspansywnymi metaforycznymi możliwościami „łamania”, postrzegam jako interesujący” - powiedział Tilman Thürmer - „To był punkt wyjścia dla wielu wnikliwych rozmów w naszym międzynarodowym zespole i katalizatora tego programu”.

INFO

Organizator: Shanghai Museum of Glass http://www.shmog.org/

Kurator: Tilman Thürmer

Otwracie: 23 czerwca 2018

Miejsce wystawy: Hall 12, Shanghai Museum of Glass Park

COORDINATION ASIA https://www.coordination.asia/

Żródło: COORDINATION ASIA

Photos © Tilman Thürmer Shanghai Museum of Glass


 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.