Reklama

wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION
22 sierpnia 2019
wszystkie artykuły z działu >> INSTALLATION

Festival des Architectures Vives 2019. Zobacz wszystkie instalacje

Instalacje architektoniczne osadzone w historycznych miejscach to elementy charakterystyczne corocznego Festival des Architectures Vives (FAV) w Montpellier. Zapraszają one publiczność i mieszkańców do odkrywania na nowo zabytków i ukrytych przestrzeni francuskiego miasta. Dziedzińce starych kamienic, często zamknięte dla codziennego przechodnia, otwierają wtedy swoje podwoje dla instalacji artystycznych, widowisk multimedialnych i wystaw. Instalacje zaprezentowane na 14. edycji Festival des Architectures Vives w Montpellier, która odbyła się w dniach 11-16 czerwca 2019 roku, odwiedziło ponad 19 000 gości.

exhibitors_from_poland_exspace

Nagrodę Jury otrzymała kontemplacyjna i radykalna instalacja Transformé zaprojektowana przez Coralie Casanova i Thibaud Bronchart. Nagrodę publiczności otrzymał „Papillon d’or” zaprojektowany przez Interdyscyplinarny zespół Cristinę Nan, Dirce Medina Patatuchi i Carlos Bausa Martinez. Wyróżnienia Honorowe trafiły do dwóch Instalacji: Notre nid - gniazda wykonanego z 50 000 klamerek do bielizny, zaprojektowanego przez Maxence Grangeot i Showcase projektu Lopez Rodriguez Enrique i Berriozabala Armesto Inigo

Instalacje Festival des Architectures Vives 2019

Transformé - Nagroda Jury

Coralie Casanova i Thibaud Bronchart

Paris // France

Transformé to kontemplacyjna i radykalna instalacja, która kwestionuje związek między surowcem, a interwencją architekta. W ten sposób przywołuje Piękno jako wynik procesu tworzenia, tutaj architektury, ale także jako ukrytą moc obecną w samej materii, którą należy tylko odkryć. Piasek, gigantyczna perła i dziedziniec budynku, sklasyfikowany jako zabytek historyczny: oto trzy elementy tworzące instalację. Każdy z nich uosabia etap cyklu transformacji materii. Piasek, perła i dziedziniec połączone w swoich proporcjach prowadzą dialog między prymitywnym materiałem, a przekształconym przedmiotem, formami narysowanymi przez architekta lub formami wzorowanymi na naturalnym prawie grawitacji. Każda z nich podkreśla osobliwości drugiego, instalacja oferuje medytacyjną atmosferę, która zachęca odwiedzających do poszukiwania piękna pod wieloma względami.

exspace-Transformé-Coralie-Casanova-Thibaud-Bronchart-FAV

wszystkie zdjęcia Paul Kozlowski, courtesy of the Festival des Architectures Vives

exspace-Transformé-Coralie-Casanova-Thibaud-Bronchart-FAV

exspace-Transformé-Coralie-Casanova-Thibaud-Bronchart-FAV

exspace-Transformé-Coralie-Casanova-Thibaud-Bronchart-FAV

Idealne słowo do opisania duetu Coralie Casanova i Thibaud Bronchart byłoby uzupełnienie. Kiedy ich ścieżki przecięły się trzy lata temu, zdali sobie sprawę, że podzielają wspólną koncepcję tego, jaka powinna być architektura na miejscu i związana z jej środowiskiem. Coralie, architekt DE i projektant, opracowuje podejście oparte na wrażliwych doświadczeniach i emocjach, aby odkrywać nieznane możliwości. Thibaud, architekt HMONP, prowadzi prospektywne badania fikcyjnej architektury w różnych skalach, pracując nad dużymi programami architektonicznymi w paryskiej agencji. Połączenie tych dwóch różnych podejść jest żyznym gruntem dla umocnienia wspólnych wartości i prowadzi do zaskakujących i nietypowych sposobów myślenia. 

exspace-Transformé-Coralie-Casanova-Thibaud-Bronchart-FAV

Le Papillon d'Or - Nagroda publiczności

Cristina Nan, Dirce Medina Patatuchi, Carlos Bausa Martinez 

Édimbourg // Ecosse / Londres // Angleterre

Nagrodę publiczności Festival des Architectures Vives 2019 otrzymał „Papillon d’or”. Monumentalna Instalacja zaprojektowana przez interdyscyplinarny zespół Cristinę Nan, Dirce Medina Patatuchi i Carlos Bausa Martinez, zinterpretowała temat „piękna”. Grafika, która jest schowana na dziedzińcu, czerpie inspirację z zawieszonego ruchu motyla w locie i abstrahuje formę owada, symbolizując poczucie wolności i efemeryczności. „Papillon d’or” jest wykonany ze złotego dichroicznego holograficznego lustra winylowego, kóre załamuje światło i oferuje różne wrażenia z instalacji w zależności od punktu widzenia. Więcej o instalacji piszemy tutaj.

exspace-festival-of-lively-architecture-papillon-butterfly-pavilion 

exspace-festival-of-lively-architecture-papillon-butterfly-pavilion

exspace-festival-of-lively-architecture-papillon-butterfly-pavilion

exspace-festival-of-lively-architecture-papillon-butterfly-pavilion

exspace-festival-of-lively-architecture-papillon-butterfly-pavilion

Notre nid - Wyróżnienie Honorowe

Maxence Grangeot

Thonon-les-bains // France

Odwiedzający są zaproszeni do zbudowania gniazda wykonanego z 50 000 klamerek do bielizny. Dlatego ta instalacja nie ma stanu absolutnego i stawia każdego użytkownika w centrum tej żywej architektury. Ze względu na swój zabawny, partycypacyjny i ewolucyjny aspekt suma indukuje zatem trend, ramy czasowe piękna. Na klamrce do ubrania ... ustaw ... klamerkę!

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

Maxence Grangeot jest architektem, którego osobiste zainteresowania kwestionują przyszłość współczesnych społeczeństw, w szczególności poprzez technologię, energię, zużycie i niedrogą architekturę. Jest zdeterminowany, aby wprowadzić obecne przyzwyczajenia publiczne i przełomowe branże do swojego ostatecznego potencjału. Maxence pracował w OMA w Rotterdamie oraz w różnych japońskich biurach, w tym Junya Ishigami, Akihisa Hirata w Tokio, a ostatnio Sou Fujimoto w Paryżu. Studiował w Szwajcarii w EPFL oraz w Kanadzie w UdeM i zajmował aktywne stanowiska w laboratoriach ALICE, CNPA i SUBlab pod przewodnictwem Dominique Perrault. Zawodowo brał udział w wielu projektach w różnych skalach, od wystawy po plany mistrzowskie, poprzez uniwersytety, siedzibę główną, muzeum, przestrzenie kulturalne, hotele kapsułowe, strategie miejskie, projekty mieszane i zintegrowany ośrodek. Jego osobiste projekty zostały nagrodzone na arenie międzynarodowej, a publicznie koncentrują się na przyszłości społeczeństw.

exspace-festival-of-lively-architecture-Notre-nid

Maxence Grangeot

Showcase - Wyróżnienie Honorowe

Lopez Rodriguez Enrique, Berriozabal Armesto Inigo

Madrid // Espagne / Amsterdam // Pays Bas

Jaki jest sekret piękna? Dla niektórych ludzi pochodzenie piękna leży w samej naturze. „Showcase” spogląda w mikroskopową skalę natury, używając motyla i ważki jako paradygmatu piękna. Symetria, kolory i proporcje, harmonia falujących ruchów i kruchość skrzydeł czynią je jednymi z najbardziej wdzięcznych stworzeń. Niemniej jednak piękno nie trwa wiecznie. Jest ulotne. W nieudanej próbie kontroli ludzie decydują się uwięzić je, zamrozić, zamieniając w obiekt pokazowy. Owady, przeskalowane i poza kontekstem, unoszą się wokół dziedzińca, jak w katalogu naukowym. Ta instalacja zachęca publiczność do rozejrzenia się i odnalezienia piękna otaczającej ich przyrody. Zapewnia przefiltrowane światło na dziedziniec, tworząc nowe spojrzenie na przestrzeń i nowy sposób patrzenia na przyrodę.

exspace-festival-of-lively-architecture-Showcase

exspace-festival-of-lively-architecture-Showcase

exspace-festival-of-lively-architecture-Showcase

exspace-festival-of-lively-architecture-Showcase

Iñigo i Enrique to dwaj hiszpańscy architekci, posiadający tytuł magistra i międzynarodowe doświadczenie w Hiszpanii, Francji i Niemczech. Obecnie pracują w dwóch różnych firmach architektonicznych w Amsterdamie. Ich zamiłowanie do projektowania i sztuki współczesnej skłoniło ich do wielokrotnej współpracy. Ich propozycje dotyczą efemerycznych instalacji, projektowania ogrodów i projektów, które angażują ludzi i wywierają wpływ na otoczenie. Ich prac określają mocne koncepcje i dbałość o szczegóły. W przypadku FAV Montpellier 2019 ich wspólne zainteresowanie historią sztuki i dziedzictwem zaowocowały stworzeniem instalacji szanującą otoczenie; jednocześnie stanowi kontrast między historią, a współczesnością. Wierzą w architekturę związaną ze zmysłami, która przywołuje wspomnienia i uczucia. Ich propozycje są delikatne i trwałe, a jednocześnie odważne i kultowe. Sensowne projekty, które budzą pytania wśród odwiedzających.

exspace-festival-of-lively-architecture-Showcase

Lopez Rodriguez Enrique, Berriozabal Armesto Inigo

Manifold / Corps et Cadre

Cooper Union for Advancement of Science and Art

USA

Piękno można interpretować jako niesamowity, kosmita subtelnie znany. Nasza propozycja bada tę ideę, tworząc doświadczenie pośredniczące między kontrastami: niekartezjańską geometrię na ortogonalnym dziedzińcu i percepcyjną ciągłość zanikającej płaszczyzny. Dzięki warstwom przezroczystości i wizualnym sztuczkom instalacja ujawnia ciągłą transformację powierzchni wijącej się w przestrzeni. Przeplata wiele kolorowych linii w jedną płynną konstrukcję polichromatyczną. Odwiedzający postrzegają to jako ciągłą granicę, rozpoznając ją jako oddzielne powierzchnie na środku dziedzińca lub widząc niewyraźne formy innych gości. Wykorzystując istniejące przejścia i otwory jako punkty końcowe, instalacja przywraca dziedziniec jako przestrzeń zbiorową, choreografując nowe sposoby poruszania się i ułatwiania intymnych spotkań, niezależnie od tego, czy przestrzeń jest ciasna, czy rozległa. Obramowane są dwie przestrzenie, jedna znajoma, a druga zasłonięta, amorficzna, obca i tajemnicza.

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

Cooper Union for Advancement of Science and Art, założony w 1859 roku w Nowym Jorku, jest jedną z najstarszych i najbardziej wyróżniających się szkół wyższych w kraju, zajmującą się przygotowaniem studentów do zawodów architektury, sztuki i inżynierii. Uczelnia służyła społeczeństwu jako centrum wolności słowa i świadek napływu amerykańskiej historii i pomysłów od ponad 150 lat. 

exspace-festival-of-lively-architecture-Manifold-Corps-et-Cadre

Cooper Union for Advancement of Science and Art

Sel sur cours

Obione Lina Jaïdi i Paule Perron

Paris // France / Rotterdam // Pays-Bas

Pozostawiając prosty kawałek drewna na płyciznach mokradeł, zostanie on znaleziony kilka miesięcy później przykryty kryształkami soli. Ta niezwykła metamorfoza daje nam możliwość wykonania widocznych charakterystyk plastycznych, które dotychczas były ignorowane. Piękno dziedzińców hôtels Montpellier jest ofiarą bezwzględnej erozji ich codziennych doświadczeń. Ta piękna przestrzeń wolna od jakichkolwiek względów jest obszarem przejściowym, ornementalną pustką w sercu budynku. Dzięki procesowi krystalizacji piękno wzrasta, gdy wspólne cechy znów stają się niezwykłe. W czerwcu 2019 r. Dziedziniec przywita swój duplikat jako dzieło sztuki. Ten drugi dziedziniec, skrystalizowany w sól Camargue, będzie chwalił dziedzictwo terytorialne i architektoniczne obszarów Montpellier. W trakcie Festiwalu struktura projektu stopniowo puszcza gęste nagromadzenie kryształów wokół cienkich żelaznych patyków i pozostawia na dworze Lunas model swojej fasady, jako świadka wyblakłego piękna, niegdyś żywego i promiennego.

exspace-festival-of-lively-architecture-Sel -sur-cours

exspace-festival-of-lively-architecture-Sel -sur-cours

exspace-festival-of-lively-architecture-Sel -sur-cours

exspace-festival-of-lively-architecture-Sel -sur-cours

W 2014 r. Lina Jaïdi i Paule Perron po raz pierwszy wspólnie pracują nad projektami szkolnymi w ENSA Paris Malaquais. Kontynuują tę współpracę zarówno na konkursach studenckich, jak i zawodowych. Ich praca została nagrodzona w 2015 r. podczas międzynarodowego seminarium Villard 15 w Pozzallo we Włoszech nagrodą Jury Award oraz w roku  2016 Wyróżnieniem Pucharu UIA HYP w Chinach, pod przewodnictwem Bernarda Tschumi. Definiują wspólną metodę, stopniowo kształtując projekt poprzez obserwację i analizę sytuacji przestrzennej, jej naturalnych i zbudowanych zasobów, i podejmują je w budowaniu własnego otoczenia, czasem poetyckiego, czasem fikcyjnego, a dziś budowanego.

exspace-festival-of-lively-architecture-Sel -sur-cours

Obione Lina Jaïdi i Paule Perron

Beauté Locale

Muro Atelier

Lisbonne // Portugal

Wejdź na dziedziniec w Montpellier i zanurz się w portugalskim krajobrazie: to doświadczenie, które instalacja chce zaoferować. Azulejo nadają dziedzińcowi nowy niebieski odcień i przenoszą wspomnienie w inne miejsce. Piękno nabiera kształtu, gdy spotykają się dwa dziedzictwa. Ta przestrzeń tworzy hybrydowy krajobraz, który przenosi nas daleko od francuskiej architektury. Powtórzenie tej samej glinianej płytki tworzy globalną jednorodną przestrzeń. Kompozycja istniejących fasad stanowi podstawę do zaprojektowania instalacji. Te freski ścienne, pracujące z przezroczystością, nakładają na dziedziniec dodatkową warstwę. W ramach tego barocos, azulejo ujawnia nowe podejście do ornementacji w architekturze. Generalnie postrzegana jako niepotrzebna, ta orientacja staje się głównym materiałem instalacji. Historia opowiadana na tych freskach pojawia się powoli, poruszając się po dziedzińcu, umożliwiając podróżowanie przez kontemplację. Więcej przeczytacie tutaj.

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale 

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale 

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale 

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale 

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale 

Muro Atelier z siedzibą w Lizbonie to spotkanie trzech architektów z różnych środowisk (Portugalia, Włochy i Francja), którzy podzielają wspólne podejście do architektury, środowiska i dziedzictwa. Muro (po portugalsku i włosku ściana) jest istotną cechą architektoniczną, a także źródłem metaforycznych wizji w wyobraźni zbiorowej. Ściana może być jednocześnie hermetyczną granicą, statycznym wsparciem lub niezbędną bramą do wolności.

Joana i Vincent spotkali się w 2008 roku na ENSA Montpellier i poznali Ugo, który ukończył Politecnico di Milano, pracując dla kilku firm architektonicznych w Paryżu w latach 2014-2018. Razem tworzą nową wspólną tożsamość pracując nad architekturą, przemysłem i projektami graficznymi. Każdy projekt stanowi nową okazję do świadomego i kontekstowego stworzenia. Mieszkając obecnie w Lizbonie, z wielką przyjemnością powracają do Montpellier, aby wziąć udział w festiwalu sztuki, który pierwotnie poznali podczas studiów.

exspace-festival-of-lively-architecture-Beauté- Locale

Muro Atelier Lisbonne // Portugal 

NOfish

Metrotope: Julien Plessis

Montrouge // France

„NOfish” ma być echem „Goldfish”, instalacji dla Festival des Architectures Vives w 2015 roku. Gdyby „Goldfish” był kontrapunktem do tematu dziesiątego festiwalu, świętując czas, który pozostał, a nie czas, który mija , NOfish nie wyrażałby piękna, ale jego zniknięcie. Z uwagi na ogromne zanieczyszczenie oceanów przez plastik, instalacja przywołuje odcisk Épinal z autopsji ryb, których żołądek jest wypełniony plastikowymi odpadami. W instalacji życie morskie eksponowane jest przez gigantyczną złotą papierową rybę origami, pływającą w tysiącu kulek czarnego plastiku. Tutaj ryba daje nam „dar”, który na nią narzuciliśmy: zrzuca morze plastiku na dziedziniec. Niezależnie od tego, czy jest to wypadek olejowy, czy zanieczyszczone tworzywa sztuczne (które są ostatecznie tymi samymi produktami w różnych formach), instalacja wyraża piękno i bogactwo, które są podważane przez działalność człowieka.

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

Mówi Julien Plessis, architekt i projektant instalacji: „Moja praktyka prowadzi mnie do refleksji nad różnymi skalami: od obiektu do miejsca, poprzez architekturę. Pracując równolegle nad bardzo konkretnymi projektami (budynki biurowe, mieszkania, wyposażenie, ...), ale także nad innymi, bardziej darmowymi (otwarte konkursy, instalacje artystyczne), moje spojrzenie  wzbogaca ta dwubiegunowa praktyka, która bierze udział w budowie osobliwego języka architektury. Dla mnie projekt jest rozwijany bez dogmatów i ustalonej strategii, zasilany ciągłymi ruchami w przód i w tył między rysunkiem, modelem i obrazem. Architektura rodzi się tutaj z relacji z kontekstem, dążąc do stworzenia nowej równowagi: rzeczywistości rozszerzonej. Moja praktyka ma na celu innowacje poprzez tworzenie nowych miejsc, zarówno poetyckich, jak i bogatych w sens. W tej perspektywie wrażliwego i zaangażowanego projektu ponownie uczestniczę w Festiwalu Architektury Vives, aby podzielić się troskami o środowisko, które są dziś w centrum moich refleksji na temat architektury i miasta."

exspace-festival-of-lively-architecture-NOfish

Julien Plessis

Arborescence Digitale

Pulpas Studio

Murcia // Espagne

Arborescence Digitale to refleksja nad ewolucją naturalnego piękna. Jest to doświadczenie estetyczne skoncentrowane nie na samym obiekcie, ale na skutkach, jakie wywiera on na użytkownika, na relacjach między walorami środowiska, a stanami ludzkimi ... w gruncie rzeczy skupia się na rodzaju piękna charakteryzującego się jego biofilną świadomością, w której klasyczna estetyka osądu pozostawia miejsce na naturalną zmysłowość. Proponujemy interaktywny mechanizm, który zakłóca zwykłe postrzeganie patio i ustanawia nowy związek między ciałem, a przestrzenią. W ten sam sposób, w jaki odbywa się ruch oddechowy, użytkownicy aktywują 50 opalizujących płatków, powodując zmiany odcieni, odbić, przezroczystości i geometrii w ruchu skurczowym i relaksacyjnym. Zrozumienie efemerycznych efektów jako odskoczni w kierunku współczesnej świadomości biofilnej; na tym właśnie polega cyfrowa arborescencja.

exspace-festival-of-lively-architecture-Arborescence-Digitale

exspace-festival-of-lively-architecture-Arborescence-Digitale

exspace-festival-of-lively-architecture-Arborescence-Digitale

exspace-festival-of-lively-architecture-Arborescence-Digitale

Pulpas Studio to sieć warsztatów z południowej Hiszpanii, którą tworzą architekci, rzemieślnicy, projektanta, artysty i inżynierowie. Inspiruje ich mieszanka cyfrowego designu i rzemiosła. Projektują obiekty i przestrzenie z naturalnej geometrii percepcji i zmysłowej wiedzy o tworzeniu, łącząc głęboką kontemplację, algorytmy i ciała. Poszukają nie z powodów, ale znaczeń.

exspace-festival-of-lively-architecture-Arborescence-Digitale

Cour d'eau et de fleurs

Kuma & Elsa

Paris // France

O projektach Franka Lloyda Wrighta powiedziano: „Zanim zostały zrealizowane, nikt nie zauważył piękna tego miejsca”. Jego architektura ujawniła naturalne piękno jego otoczenia. Dziedziniec z kwiatem wody zamierza podkreślić to specyficzne dla miejsca piękno w Mirman Courtyard. Stwórzmy przestrzenny związek z naturą: ogród zwykle kwitnie z ziemi, ale sugerujemy podniesienie kwiatów. W rezultacie dwa ogrody, ogród wodny u naszych stóp i ogród kwiatowy tuż nad poziomem oczu. Po przybyciu na dziedziniec, na wodzie u twoich stóp, niebo odbija się i płatki kwiatów unoszą się; z pierwszego piętra, przez okna i chodniki, widoki kwiatów unoszących się w powietrzu. Projekt zwiększa pionowość dziedzińca. Moduły układane są na regularnej siatce, tworząc lekką przestrzeń i sugerując miejsca do zabawy, spacerów i siedzenia pod kwiatami na poziomie wody. Potencjał dziedzińca ujawnia przyjemne doznania zmysłowe, a przecież piękno też się ujawnia.

exspace-festival-of-lively-architecture-Cour-d'eau-et de-fleurs

exspace-festival-of-lively-architecture-Cour-d'eau-et de-fleurs

exspace-festival-of-lively-architecture-Cour-d'eau-et de-fleurs

exspace-festival-of-lively-architecture-Cour-d'eau-et de-fleurs

KUMA & ELSA to międzynarodowa pracownia architektury i urbanistyki założona w 2018 roku, prowadzona przez Shohei Kuma, japońskiego architekta i Elsę Escobedo, francusko-hiszpańską projektantkę urbanistyczną. Współpracują przy międzynarodowych projektach ze swoich baz we Francji i Japonii. Kuma ukończył architekturę na Politechnice w Mediolanie (Włochy) i Uniwersytecie Kyushu (Japonia), a od kilku lat pracuje jako główny architekt w tokijskim biurze architektonicznym Mount Fuji Architects Studio. Elsa ukończyła urbanistykę i projektowanie na Université Panthéon-Sorbonne (Francja) i École Boulle (Francja). Pracowała jako projektantka urbanistyczna w londyńskim biurze What if, projektant oraz jako konsultant w La Condition Urbaine i w Agence Ter w Paryżu. W 2018 roku KUMA i ELSA zostail wybrani do stworzenia pawilonu w parku regionalnym Chartreuse. Ich obecne projekty obejmują placówkę artystyczną, centrum badawcze i prywatną rezydencję (Japonia), dom weekendowy (Francja) i atelier artystów (Hiszpania). 

exspace-festival-of-lively-architecture-Cour-d'eau-et de-fleurs

Kuma & Elsa

Everybody is beautiful

Thrace Design Studio

Richmond // Etats-Unis

Ta propozycja świętuje każdą osobę: cukiernik wkładający rogaliki do piekarnika, pracownik hotelowy składający pościel, student odrabiający lekcje, emeryt sadzący kwiaty - każdy z was jest piękny. Pomimo różnic, takich jak wiek, płeć, kolor i pochodzenie, każda osoba jest piękna, ponieważ przynosi wyjątkowe talenty społeczności i przyczynia się do dobrobytu społeczeństwa. Ta instalacja, zlokalizowana na dziedzińcu hotelu Baudon de Mauny, ma abstrakcyjne wycięte sylwetki ludzi na przezroczystym winylu. Opalizujące wycięcia z filmu - zmieniające kolor w zależności od oświetlenia i kąta widzenia - odnoszą się do zmieniającego się postrzegania innych, przezroczysty winyl do czystości i piękna ludzkiego ducha. Abstrakcyjne sylwetki sugerują, że liczy się nie tylko wygląd, ale charakter osoby. Piękno nie zna wieku, płci, koloru i pochodzenia. Każdy jest piękny.

exspace-festival-of-lively-architecture-Everybody is beautiful

exspace-festival-of-lively-architecture-Everybody is beautiful

exspace-festival-of-lively-architecture-Everybody is beautiful

Po pięciu latach intensywnej podróży przez Amerykę Północną, założyciele Thrace Design Studio (TDS), Yuliya i Petar, zainteresowali się rolą, jaką odgrywają budowane i naturalne środowiska w życiu ludzi. Ta ciekawość zainspirowała ich do wkroczenia w dziedzinę architektury krajobrazu. Po ukończeniu studiów podyplomowych z architektury krajobrazu na University of Oregon, Yuliya i Petar przeprowadzili się do Bay Area w Kalifornii, gdzie równolegle z pracą w różnych biurach założyli TDS. Praca w studio ma na celu wzbudzenie zainteresowania złożonymi relacjami między ludźmi z różnych środowisk, a także między ludźmi i innymi elementami świata przyrody. Yuliya i Petar cieszą się wszystkimi etapami procesu projektowania, od koncepcji do realizacji. www.thracedesignstudio.com

 

exspace-festival-of-lively-architecture-Everybody is beautiful

Thrace Design Studio

THE BIG WAV(ST)E - WASTE IS MORE

Montpellier // France

Piękno jest kwestią perspektywy. Odpady nie są ogólnie uważane za piękne, ale zmiana ich wykorzystania (upcykling) może sprawić, że będą wysublimowane. nadszedł czas, aby rozważyć marnotrawstwo jako zasób, a nie obciążenie.

Sterylne puszki po wodzie używane w szpitalach nie są sortowane i niestety trafiają na wysypiska śmieci. (około 30 dziennie na szpital). Instalacja THE BIG WAV(ST)E - WASTE IS MORE zbudowana jest z 14 samonośnych łuków po 60 puszek każda, usztywnionych razem z prętami gwintowanymi. Odwiedzający festiwal byli zachęcani do tworzenia małych interaktywnych kreacji za pomocą nakrętek puszki.

exspace-festival-of-lively-architecture-BIG-WAV(ST)E-WASTE IS MORE

exspace-festival-of-lively-architecture-BIG-WAV(ST)E-WASTE IS MORE

WASTE IS MORE pracują nad ponownym wykorzystaniem odpadów poprzez Design & Innovation. Po ukończeniu Montpellier School of Architecture Cyril Rheims i Mathieu Collos pracowali jako architekci w Londynie i Paryżu. Po powrocie do Montpellier założyli firmę WASTE IS MORE w 2016 roku, po otrzymaniu nagrody europejskiej za upcyklingową grę montażową CLIP IT. Zakres działania WIM jest ogromny. Podstawową zasadą tych pomysłów jest przekonanie, że świadomość ekologiczna może zostać podniesiona dzięki lepszemu, zrównoważonemu i dostępnemu projektowi. WIM jest częścią społeczności BCORP. www.bcorporation.eu

exspace-festival-of-lively-architecture-BIG-WAV(ST)E-WASTE IS MORE

WASTE IS MORE

Photos Paul Kozlowski, courtesy of the Festival des Architectures Vives 



 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.