kategorie
inne z tej kategorii
- PIPELINE - Pneumatyczna struktura stworzona przez DOSIS dla pokazu KENZO FW-20 w Paryżu
- MARKETING WYSTAWIENNICZY: Co trzeba zrobić, żeby o firmie pisały media?
- Patrick Nadeau x Rainforest. Zjawiskowa Instalacja dla Boffi
- Nowa Instalacja Marka Reigelmana opowiada historię… rzeki.
- Patrick Nadeau x Rainforest 4. Instalacja, która wygląda jak deszcz z roślin
- Tomás Saraceno przenosi nas w epokę Aerocenu. Instalacja Moving Atmospheres w moskiewskim Garage
polecane artykuły
na każdy temat

TORAFU ARCHITECTS tworzy Las Czasowników na wystawę "MUJI IS'' w Tokio
Galeria ATELIER MUJI GINZA w Tokio do 21 lutego 2021 roku prezentuje wystawę skupiającą się wokół 15 czasowników. Każde słowo odnosi się do działań i projektów przedstawionych w "MUJI IS'' - najnowszej publikacji MUJI z okazji 40-lecia istnienia. Projekt wystawy zatytułowany To the Forest of Verbs with “MUJI IS” został opracowany przez japońskie studio TORAFU ARCHITECTS. Architekci Koichi Suzuno i Shinya Kamuro stworzyli leśne doświadczenie, w którym odwiedzający mogą znaleźć ukryte obiekty MUJI i dalej odkrywać etos marki.
Odwiedź z nami ATELIER MUJI GINZA i odkryj wszechświat MUJI. Zobacz zdjęcia z wycieczki po wystawie i przeczytaj więcej szczegółów na jej temat.
Przestrzeń wystawiennicza łączy się z „Archiwami MUJI IS Mujirushi Ryohin (MUJI)”, książką wydaną z okazji 40. rocznicy powstania MUJI.
W książce różne pozycje są kategoryzowane za pomocą „czasowników” wyrażających motywację i proces myślowy związany z rozwojem produktu, zakorzeniony w każdej pozycji, zamiast klasyfikować je według ogólnych kategorii produktów.
Architekci z TORAFU ARCHITECTS zaprojektowali wystawę, w której 15 czasowników odpowiada każdemu z odpowiednich pozycji, aby pokazać czasownik i produkt w sposób integralny. Czasowniki są przypisane do każdej rurki papierowej o średnicy 600 mm pociętej na różne wysokości, której wnętrze zawiera odpowiadające im produkty. Stojące blisko siebie papierowe tuby, przypominające las, mają dziury podobne do tych wyrzeźbionych w pniu drzew. Otwory podkreślają każdy produkt, pełniąc dla nich funkcję ramy. Produkty te wydają się być unoszone przez światło w otworach zakończonych białymi prześcieradłami i oświetlane żarówką, aby usunąć wszelkie cienie. Przechodząc przez Las Czasowników, odwiedzający znajdą na tylnej ścianie 40-letnią tabelę chronologiczną, która przedstawia historię MUJI.
Zamiast jednostronnego sposobu eksponowania, takiego jak pokazywanie produktów na półkach, stworzono przestrzeń, w której odwiedzający będą mogli aktywnie odczuwać myśli i wizje MUJI, które wyrażają 15 czasowników, chodząc dookoła i zaglądając do dziur drzew w las.
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
image ©ATELIER MUJI GINZA 2020
Firma MUJI została założona w 1980 roku w Japonii jako antyteza społeczeństwa konsumpcyjnego, w którym kapitalizm i jego logika były nadrzędne. Sugerując „dobre produkty” z punktu widzenia „braku marki”, działanie MUJI pokazujące estetykę życia rozwinęło się na skalę globalną, aby osiągnąć koncepcję „przyjemnego życia”: teraz MUJI zajmuje się wszystkim, od produktów i pomysłów po ludzi. - „Czujemy się tak, jakbyśmy byli młodą sadzonką, która teraz wyrosła na drzewo, stając się częścią lasu, a ostatecznie samej ziemi.” – mówią założyciele MUJI.
- „Na tę wystawę wybraliśmy 15 czasowników, każdy związany z naszymi produktami i działalnością, z naszej ostatniej książki „MUJI IS”, aby uczcić 40. rocznicę MUJI w 2020 roku. Dlaczego więc nie wejdziemy do lasu czasowników MUJI razem z tą książka?” - dodają
Hiku ・ Habuku (odejmowanie) / Ikasu (wykorzystanie) / Kazaranai (uproszczenie) / Manabu (badanie) / Tou (pytanie) / Uketsugu (dziedziczenie) / Matomeru (pakiet) / Totonoeru (organizacja) / Yorisou (wsparcie) / Kizuku (uwaga ) / Yudaneru (powierzyć) / Kurikaesu (powtórzyć) / Awaseru (połączyć) / Mitateru (wyobrazić) / Kokoromiru (eksperyment)
MUJI będzie towarzyszyć ludziom przez całe życie tymi czasownikami. A ich pomysły i działania będą dalej ewoluować, jak zawsze, wraz z ludźmi na całym świecie.
INFO
To the Forest of Verbs with “MUJI IS” Friday, 16 October ― Sunday, 21 February 2021
Miejsce; ATELIER MUJI GINZA
Termin: piątek 16 października 2020 ― niedziela, 21 luty 2021
Godziny otwarcia: 10:00 ― 21:00
Organizator: MUJI
Współpraca: MUJI Laboratory for Living
Projekt: TORAFU ARCHITECTS Inc.
Graphic design: Akiko Kurachi
Projekt strony www: TOKYO STUDIO CO., Ltd.
Kurator: Junko Suzuki
Planowanie i zarządzanie: Household Division / Household Design, Ryohin Keikaku Co., Ltd. I ATELIER MUJI GINZA (MUJI GINZA)
Photo: ©ATELIER MUJI GINZA 2020
_________________________
O instalacja "SLIDING NATURE" TORAFU ARCHITEKCTS dla firmy Panasonic z Osaki w Japonii na Salone del Mobile 2014 piszemy tutaj
O instalacji TORAFU ARCHITEKCTS na „Designers’ Saturday 2018” w Langenthal w Szwajcarii piszemy tutaj
Inne artykuły z kategorii INSTALLATION
-
PIPELINE - Pneumatyczna struktura stworzona przez DOSIS dla pokazu KENZO FW-20 w Paryżu
-
MARKETING WYSTAWIENNICZY: Co trzeba zrobić, żeby o firmie pisały media?
-
Patrick Nadeau x Rainforest. Zjawiskowa Instalacja dla Boffi
-
Nowa Instalacja Marka Reigelmana opowiada historię… rzeki.
-
Patrick Nadeau x Rainforest 4. Instalacja, która wygląda jak deszcz z roślin
-
Tomás Saraceno przenosi nas w epokę Aerocenu. Instalacja Moving Atmospheres w moskiewskim Garage